GRUPA 6 SMOKI
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:
IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD
• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców i warzyw
• Uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia
• Wyodrębnienie i nazywanie elementów budowy roślin oraz wskazania części jadalnych
• Doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia
• Przeliczanie w dostępnym zakresie
• Zapoznanie z literą „O”, „o” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „O”, „o”
• Zapoznanie z wyglądem zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, pokaz zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, ćwiczenia utrwalające
JESIENNY LAS
• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią
• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie
• Utrwalanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy
• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie
• Wdrażanie do uważnego słuchania i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu
• Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dotyczącej zimowych mieszkań zwierząt. Wzbogacanie słownika
• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litera A,a
• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3
SKĄD MAMY TE PRODUKTY?
• Zapoznanie z pracą osób wykonujących wybrane zawody ( rolnik, mleczarz)
• Rozwijanie wrażliwości dotykowej, czuciowej i słuchowej
• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat
• Zapoznanie z figurą geometryczną – prostokąt i odszukiwanie go wśród innych figur
• Zapoznanie z etapami produkcji chleba i papieru
• Zapoznanie z literą „M”, „m” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „M”, „m”
JESIEŃ W PARKU
• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru i opadanie liści
• Rozpoznawanie, nazywanie i posługiwanie się nazwami drzew: dąb, kasztanowiec, jarzębina
• Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Posługiwanie się określeniami dotyczącymi kształtu
• Uważne słuchanie utworu i udzielanie- odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści
• Doskonalenie umiejętności rysowania po śladzie- krótkich, pionowych i poziomych linii
• Doskonalenie sprawności manualnej- i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki
• Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie
• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litery E, e
• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4
JESIENNE EKSPERYMENTY
• Wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych dostrzeganie ich pozytywnych i negatywnych konsekwencji
• Poszerzenie wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka
• Kształtowanie postaw proekologicznych związanych z oszczędzaniem i racjonalnym gospodarowaniem zasobami wody
• Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas wykonywania doświadczeń przyrodniczych
• Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary
• Zapoznaniez literą „I”, „i” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „I”, „i”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2024:
RAZEM W GRUPIE
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie – „Kodeks przedszkolaka” ustalenie zasad obowiązujących w naszej grupie i przestrzeganie go
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
- Kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy, uświadomienie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
- Kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie: różnicowanie pojęć lewa, prawa
- Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy w Sali i ogrodzie w ogrodzie przedszkolnym
- Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami-rówieśnikami i pracownikami przedszkola
WSPOMNIENIA Z WAKACJI
• Umożliwienie dzieciom spontanicznej aktywności ruchowej i werbalnej w trakcie zabaw dydaktyczno-wychowawczych
• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat
• Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata
• Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego
• Wyrażenie przeżyć wakacyjnych w zabawach plastycznych
• Gromadzenie pamiątek z wakacji – utworzenie kącika wakacyjnego
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
• Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym i pieszym
• Kształtowanie nawyków służących zachowaniu bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu, na ogrodzie, na spacerze
• Poznanie adresu zamieszkania i imion rodziców
• Wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych
• Zapoznanie dzieci z pracą Policjanta
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
PRZYSZŁA DO NAS PANI JESIEŃ
• Pogłębienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
• Wdrażanie do poszanowania przyrody i wrażliwości na jej piękno
• Zapoznanie z gatunkami drzew rosnących w Polsce i ich owocami
• Poznanie darów jesieni
• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dzieci
• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy