Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 6 SMOKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:

IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD

• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców  i warzyw

•  Uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia

•  Wyodrębnienie i nazywanie elementów budowy roślin oraz wskazania części jadalnych

•  Doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi

•  Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia

• Przeliczanie w dostępnym zakresie

•  Zapoznanie z literą „O”, „o” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „O”, „o”

•  Zapoznanie z wyglądem zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, pokaz zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, ćwiczenia utrwalające

JESIENNY LAS

• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie

• Utrwalanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy

• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie

• Wdrażanie do uważnego słuchania i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu

• Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dotyczącej zimowych mieszkań zwierząt. Wzbogacanie słownika

• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litera A,a

• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3

SKĄD MAMY TE PRODUKTY?

• Zapoznanie z pracą osób wykonujących wybrane zawody ( rolnik, mleczarz)

• Rozwijanie wrażliwości dotykowej, czuciowej i słuchowej

• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat

• Zapoznanie z  figurą geometryczną – prostokąt i odszukiwanie go wśród innych figur

• Zapoznanie z etapami produkcji chleba i papieru

• Zapoznanie z literą „M”, „m” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „M”, „m”

JESIEŃ W PARKU

• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru i opadanie liści

• Rozpoznawanie, nazywanie i posługiwanie się nazwami drzew: dąb, kasztanowiec, jarzębina

• Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Posługiwanie się określeniami dotyczącymi kształtu

• Uważne słuchanie utworu i udzielanie- odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści

• Doskonalenie umiejętności rysowania po śladzie- krótkich, pionowych i poziomych linii

• Doskonalenie sprawności manualnej- i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki

• Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie

• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litery E, e

• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4

JESIENNE EKSPERYMENTY

• Wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych dostrzeganie ich pozytywnych i negatywnych konsekwencji

• Poszerzenie wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka

• Kształtowanie postaw proekologicznych związanych z oszczędzaniem  i racjonalnym gospodarowaniem zasobami wody

• Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas wykonywania doświadczeń przyrodniczych

• Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary

• Zapoznaniez literą „I”, „i” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „I”, „i”

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2024:

RAZEM W GRUPIE

  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie – „Kodeks przedszkolaka” ustalenie zasad obowiązujących w naszej grupie i przestrzeganie go
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
  • Kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy, uświadomienie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
  • Kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie: różnicowanie pojęć lewa, prawa
  • Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy w Sali i ogrodzie w ogrodzie przedszkolnym
  • Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami-rówieśnikami i    pracownikami przedszkola

WSPOMNIENIA Z WAKACJI

• Umożliwienie dzieciom spontanicznej aktywności ruchowej i werbalnej w trakcie zabaw dydaktyczno-wychowawczych

• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat

• Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata

• Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego

• Wyrażenie przeżyć wakacyjnych w zabawach plastycznych

• Gromadzenie pamiątek z wakacji – utworzenie kącika wakacyjnego

 

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

• Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym i pieszym

• Kształtowanie nawyków służących zachowaniu bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu, na ogrodzie, na spacerze

• Poznanie adresu zamieszkania i imion rodziców

• Wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych

• Zapoznanie dzieci z pracą Policjanta

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat

 

PRZYSZŁA DO NAS PANI JESIEŃ

• Pogłębienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią

• Wdrażanie do poszanowania przyrody i wrażliwości na jej piękno

• Zapoznanie z gatunkami drzew rosnących w Polsce i ich owocami

• Poznanie darów jesieni

• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dzieci

• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy