GRUPA 5 CZARODZIEJE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025:
RAZEM W GRUPIE
- Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie – „Kodeks przedszkolaka” ustalenie zasad obowiązujących w naszej grupie i przestrzeganie go
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
- Kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy, uświadomienie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
- Kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie: różnicowanie pojęć lewa, prawa
- Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy w Sali i ogrodzie w ogrodzie przedszkolnym
- Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami-rówieśnikami i pracownikami przedszkola
WSPOMNIENIA Z WAKACJI
• Umożliwienie dzieciom spontanicznej aktywności ruchowej i werbalnej w trakcie zabaw dydaktyczno-wychowawczych
• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat
• Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata
• Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego
• Wyrażenie przeżyć wakacyjnych w zabawach plastycznych
• Gromadzenie pamiątek z wakacji – utworzenie kącika wakacyjnego
MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA
• Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym i pieszym
• Kształtowanie nawyków służących zachowaniu bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu, na ogrodzie, na spacerze
• Poznanie adresu zamieszkania i imion rodziców
• Wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych
• Zapoznanie dzieci z pracą Policjanta
• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat
PRZYSZŁA DO NAS PANI JESIEŃ
• Pogłębienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
• Wdrażanie do poszanowania przyrody i wrażliwości na jej piękno
• Zapoznanie z gatunkami drzew rosnących w Polsce i ich owocami
• Poznanie darów jesieni
• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dzieci
• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy