Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 2 SMERFY

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2025:

Owoce i warzywa
Rozpoznawanie i nazywanie  znanych owoców, nazywanie drzew z których pochodzą, 
Rozwijanie umiejętności liczenia, segregowania, układanie rytmów matematycznych,
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i odpowiadania na pytania,
Rozwijanie mowy, ćwiczenia logopedyczne, rytmizowanie tekstu,
Kształcenie wyobraźni plastycznej, wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych.

Skarby jesieni
Utrwalanie nazw pór roku.
Dostrzeganie zmian w przyrodzie zachodzących jesienią.
Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych o drzewach, świętowanie „Dnia drzewa”. 
Segregowanie jesiennych skarbów: kasztanów, żołędzi, orzechów, liści.
Rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za pod, nad.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez uczestnictwo w jesiennych  zabawach ze śpiewem.

Bezpieczna droga do przedszkola
Utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, chodniku,
Poszerzenie wiedzy na temat pracy policjanta i jego zadań,
Uwrażliwienie dzieci na otaczające niebezpieczeństwa w czasie podróży,
Zabawy ruchowe kształcące reagowanie na umówione sygnały,
Kształcenie sprawności manualnych podczas prac plastycznych,

Moje prawa, moje emocje
Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich i odpowiadania na pytania dotyczące treści.
Poznanie i rozumienie pojęcia prawo, Prawa Dziecka, uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania przez dorosłych i inne dzieci.
Aktywne uczestniczenie w zabawach kształtujących odporność emocjonalną.
Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy w sali i na powietrzu.

Zwierzęta jesienią
Zna nazwy, wygląd oraz zwyczaje: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia.
Rozumie określenia: zimowy sen zwierząt, dziupla, gawra, kopczyk z liści.
Buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi na określony temat.
Grupuje okazy przyrodnicze według rodzajów.
Doskonali liczenie .
Doskonali sprawność manualną tworząc prace plastyczne.
 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025:

Jestem przedszkolakiem

  • Rozwijanie zainteresowania nowym otoczeniem przedszkolnej sali oraz najbliższego otoczenia.
  • Poznanie zasad bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsca w sali i ogrodzie.
  • Poznanie znaczków indywidualnych i wdrażanie do rozpoznawania ich w sali, łazience i w szatni.
  • Uświadamianie w jaki sposób znaczki pomagają zachować porządek w przedszkolu.
  • Wdrażanie do słuchania nauczyciela i reagowania na polecenia.
  • Dopasowywanie znaczków do „pary”.
  • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem z całą grupą.

Nasze bezpieczeństwo na co dzień

  • Zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy oraz stanie na straży przestrzegania ustalonych zasad.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Motywowanie do przestrzegania zasady zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem.
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy w ogrodzie.

Bawimy się razem

  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.
  • Świętowanie „Dnia kropki” oraz „Dnia przedszkolaka”.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
  • Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy ze śpiewem i chustą animacyjną.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się farbą, pędzlem i klejem.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach plastycznych.

Jak dbam o siebie

  • Rozwijanie samodzielności oraz samoobsługi podczas codziennych czynności higienicznych.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego poruszania się podczas korzystania z łazienki oraz wyjść do ogrodu przedszkolnego.
  • Rozpoznawanie zabawek przez dotyk.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
  • Ilustrowanie ruchem treści prostych wierszyków i zabaw paluszkowych.
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na zajęciach.