GRUPA 2 SMERFY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2025:
Owoce i warzywa
Rozpoznawanie i nazywanie znanych owoców, nazywanie drzew z których pochodzą,
Rozwijanie umiejętności liczenia, segregowania, układanie rytmów matematycznych,
Kształcenie umiejętności uważnego słuchania tekstu i odpowiadania na pytania,
Rozwijanie mowy, ćwiczenia logopedyczne, rytmizowanie tekstu,
Kształcenie wyobraźni plastycznej, wykorzystywanie materiałów przyrodniczych do prac plastycznych.
Skarby jesieni
Utrwalanie nazw pór roku.
Dostrzeganie zmian w przyrodzie zachodzących jesienią.
Wzbogacenie wiadomości przyrodniczych o drzewach, świętowanie „Dnia drzewa”.
Segregowanie jesiennych skarbów: kasztanów, żołędzi, orzechów, liści.
Rozwijanie umiejętności rozumienia pojęć dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni: na, za pod, nad.
Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez uczestnictwo w jesiennych zabawach ze śpiewem.
Bezpieczna droga do przedszkola
Utrwalanie zasad bezpiecznego poruszania się po drodze, chodniku,
Poszerzenie wiedzy na temat pracy policjanta i jego zadań,
Uwrażliwienie dzieci na otaczające niebezpieczeństwa w czasie podróży,
Zabawy ruchowe kształcące reagowanie na umówione sygnały,
Kształcenie sprawności manualnych podczas prac plastycznych,
Moje prawa, moje emocje
Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich i odpowiadania na pytania dotyczące treści.
Poznanie i rozumienie pojęcia prawo, Prawa Dziecka, uświadomienie dzieciom konieczności ich przestrzegania przez dorosłych i inne dzieci.
Aktywne uczestniczenie w zabawach kształtujących odporność emocjonalną.
Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy w sali i na powietrzu.
Zwierzęta jesienią
Zna nazwy, wygląd oraz zwyczaje: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia.
Rozumie określenia: zimowy sen zwierząt, dziupla, gawra, kopczyk z liści.
Buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi na określony temat.
Grupuje okazy przyrodnicze według rodzajów.
Doskonali liczenie .
Doskonali sprawność manualną tworząc prace plastyczne.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025:
Jestem przedszkolakiem
- Rozwijanie zainteresowania nowym otoczeniem przedszkolnej sali oraz najbliższego otoczenia.
- Poznanie zasad bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym.
- Wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsca w sali i ogrodzie.
- Poznanie znaczków indywidualnych i wdrażanie do rozpoznawania ich w sali, łazience i w szatni.
- Uświadamianie w jaki sposób znaczki pomagają zachować porządek w przedszkolu.
- Wdrażanie do słuchania nauczyciela i reagowania na polecenia.
- Dopasowywanie znaczków do „pary”.
- Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem z całą grupą.
Nasze bezpieczeństwo na co dzień
- Zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu.
- Wspólne tworzenie kodeksu grupy oraz stanie na straży przestrzegania ustalonych zasad.
- Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
- Motywowanie do przestrzegania zasady zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.
- Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem.
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy w ogrodzie.
Bawimy się razem
- Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.
- Świętowanie „Dnia kropki” oraz „Dnia przedszkolaka”.
- Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
- Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy ze śpiewem i chustą animacyjną.
- Rozwijanie umiejętności posługiwania się farbą, pędzlem i klejem.
- Rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach plastycznych.
Jak dbam o siebie
- Rozwijanie samodzielności oraz samoobsługi podczas codziennych czynności higienicznych.
- Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego poruszania się podczas korzystania z łazienki oraz wyjść do ogrodu przedszkolnego.
- Rozpoznawanie zabawek przez dotyk.
- Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
- Ilustrowanie ruchem treści prostych wierszyków i zabaw paluszkowych.
- Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na zajęciach.