GRUPA 3 ELFY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2025
- Przyroda Jesienią
- Rozwijanie umiejętności matematycznych.
- Zwrócenie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią.
- Rozwijanie koordynacji wzrokowo – ruchowej.
- Przyswajanie wiedzy na temat różnych drzew- utrwalanie nazw.
- Wspomaganie dzieci w rozwoju społecznym (integracja grupy).
- Kształtowanie umiejętności uważnego słuchania
- Rozwijanie umiejętności manualnych.
- Stwarzanie okazji do aktywności ruchowej (również przy muzyce).
- JESIENNA POGODA
- Określanie zmian zachodzących jesienią: ochłodzenie, częste opady, silny wiatr, krótkie dni, brak liści na drzewach
- Rozumienie przemijającego czasu dzień i noc; utrwalenie nazw dni tygodnia
- Rozwijanie umiejętności klasyfikowania wg dwóch cech: przeliczania oraz porządkowania zbiorów
- Kształcenie umiejętności uważnego słuchania utworów literackich
- Kształcenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
- Projekt ,,Zawody”
- Doskonalenie sprawności fizycznej.
- Zapoznanie z różnymi zawodami
- Poszerzanie zasobu słownictwa związanego z różnymi zawodami
- Rozwijanie umiejętności planowania
- Kształtowanie szacunku dla ludzi pracy
- Przypomnienie numerów alarmowych
- Utrwalanie zasad bezpieczeństwa
- Kształtowanie postawy gotowości do pracy.
- Poszerzanie repertuaru muzycznego
- PRAWA I OBOWIĄZKI TO WAŻNA SPRAWA
- Poznawanie obowiązków poszczególnych członków rodziny, zachęcanie do pomagania rodzicom w wykonywaniu domowych obowiązków
- Utrwalanie wiadomości na temat praw i obowiązków dziecka
- Rozwijanie reakcji na ustalone sygnały
- Rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej
- Rozwijanie umiejętności skupiania uwagi na przedmiotach i treściach tekstów literackich
- Doskonalenie umiejętności uważnego słuchania i zapamiętania poleceń
- Nabywanie sprawności fizycznej
- Rozwijanie sprawności manualnej
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025
1. WRACAMY DO PRZEDSZKOLA
- Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem
- Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia
- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci
- MINĘŁY WAKACJE
- Umożliwienie dzieciom spontanicznej aktywności ruchowej i werbalnej w trakcie zabaw dydaktyczno-wychowawczych
- Wyrażenie przeżyć wakacyjnych w zabawach plastycznych
- Swobodne wypowiedzi na temat wakacyjnych podróży
- Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania różnych środków lokomocji
- Kształcenie umiejętności budowania dłuższych wypowiedzi
3. STOP! UWAGA! NIEBEZPIECZNIE! ZASAD NAUCZ SIĘ KONIECZNIE!
- Zapoznanie z zasadami bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym i pieszym
- Wspieranie dzieci w uczeniu się prawidłowych zachowań i postaw związanych z bezpiecznym poruszaniem się na ulicy
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej poprzez różne formy aktywności muzyczno-ruchowe
- Utrwalenie znajomości swojego imienia i nazwiska oraz adresu zamieszkania
- Przypomnienie numerów alarmowych
- WITAMINY HOP DO BRZUSZKA!
- Poszerzanie wiedzy z dziedziny przyrody
- Rozwijanie poczucia estetyki i dokładności wykonania prac plastycznych;
- Kształtowanie intuicji matematycznej
- Wyczulenie na regularność w najbliższym otoczeniu, powtarzanie i kontynuowanie rytmów
- Zapoznanie z wyglądem, budową, smakiem i zapachem warzyw oraz sposobami ich wykorzystania
5.DARY JESIENI
- Dostrzeżenie zachodzących w przyrodzie zmian związanych z nową porą roku;
- Zwrócenie uwagi na specyficzny koloryt jesieni i bogactwo drzew parkowych i leśnych oraz na ich piękno;
- Rozwijanie zmysłu obserwacji i zdolności porównywania;
- Nazywanie darów jesieni
- Rozwijanie umiejętności matematycznych