RAMOWY ROZKŁAD DNIA
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI MŁODSZE: GR I, II
7:00 – 8:45 | Schodzenie dzieci
Dzieci organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, przestrzegają przyjętych w grupie zasad, pomagają w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin, dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności, podejmują działania związane z przygotowaniem pomocy do zajęć, rozwijają sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych. Przygotowują się do śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
8:45 – 9:15 | I śniadanie
Dzieci przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw; rozwijają umiejętności samoobsługowe, podejmują próby porządkowania po posiłku, celebrują posiłki poprzez kulturalne i spokojne ich spożywanie, połączone z nauką posługiwania się sztućcami, poznają różne potrawy, ich walory odżywcze oraz zdrowotne,
|
9:15 – 9:30 | Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą
Dzieci uczestniczą w zajęciach sprzyjających nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, zabawach ruchowych rytmicznych, muzycznych. Rozwijają zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze. |
9:30 – 11:30 |
Bawią na świeżym powietrzu: na spacerach, w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze. Organizują zabawy indywidualne i zespołowe, realizując swoje zainteresowania, podejmują zabawy z własnej inicjatywy. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Przygotowują się do II śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
11:30 – 12:00 |
II śniadanie |
12:00 – 14:00 | Odpoczywają na leżakach: słuchają czytanych przez nauczycielki bajek, muzyki relaksacyjnej.
Przygotowują się do obiadu – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
14:00 – 14:45 | Obiad |
14:45 – 17:00 | Podejmują zabawy wynikające z własnej zainteresowań, organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela.
Dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Rozwijają sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych w przedszkolu lub w ogrodzie. Bawią na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
DZIECI STARSZE: GR III, IV, V, VI
7:00 – 8:45
|
Schodzenie dzieci
Dzieci organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela, przestrzegają przyjętych w grupie zasad, pomagają w porządkowaniu sali, pielęgnowaniu roślin, dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności, podejmują działania związane z przygotowaniem pomocy do zajęć, rozwijają sprawność ruchową podczas ćwiczeń porannych. Przygotowują się do śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
8:45 – 9:15
|
I śniadanie
Dzieci przezwyciężają uprzedzenia do niektórych potraw; rozwijają umiejętności samoobsługowe, porządkują po posiłku, celebrują posiłki poprzez kulturalne i spokojne ich spożywanie połączone z nauką posługiwania się sztućcami, poznają różne potrawy, ich walory odżywcze oraz zdrowotne,
|
9:15 – 10:15 | Zajęcia organizowane przez nauczyciela z całą grupą
Dzieci uczestniczą w zajęciachsprzyjające nabywaniu doświadczeń w obszarze fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym, zabawach ruchowych rytmicznych, muzycznych. Rozwijają zainteresowania oraz zamiłowania i zdolności twórcze. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. |
10:15 – 11:30 |
Bawią na świeżym powietrzu: na spacerach, w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze. Organizują zabawy indywidualne i zespołowe, realizując swoje zainteresowania, podejmują zabawy z własnej inicjatywy. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Przygotowują się do II śniadania – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne. |
11:30 – 12:00 | II śniadanie |
12:00 – 14:00 |
Odpoczywają w trakcie zabaw o charakterze odprężającym, muzyce relaksacyjnej,słuchają czytanych przez nauczycielki pozycji z literatury dla dzieci. Uczestniczą w zajęciach kierowanych przez nauczyciela, zabawach podejmowanych z własnej inicjatywy. Biorą udział w zajęciach dodatkowych, religii (gr. V i VI). Przygotowują się do obiadu – kształtują czynności samoobsługowe, nawyki higieniczne i kulturalne.
|
14:00 – 14:45 | Obiad |
14:45 – 17:00 |
Podejmują zabawy wynikające z własnych zainteresowań, organizują swobodne zabawy przy niewielkim udziale nauczyciela. Dbają o estetykę otoczenia. Wyrównują deficyty rozwojowe oraz rozwijają zdolności. Uczestniczą w zajęciach dodatkowych. Rozwijają sprawność ruchową podczas zabaw ruchowych w przedszkolu lub w ogrodzie. Bawią na świeżym powietrzu: w ogrodzie przedszkolnym, prowadzą obserwacje przyrodnicze. |