PROPOZYCJE ZADAŃ DLA GRUPY 1 - 13 - 16.10.2020
Propozycje aktywności dla grupy I „KRAINA KRASNOLUDKÓW” na 13.10.
Tematem tego tygodnia są owoce i warzywa.
Wysłuchajcie wiersza Małgorzaty Strzałkowskiej „Na zdrowie”. https://youtu.be/usDjlmR80ic
Przez obowiązujący w przedszkolu reżim sanitarny nie mogłam przeprowadzić zabaw mających na celu wielozmysłowe poznanie. Zachęcam więc, by umożliwić dzieciom takie wielozmysłowe doświadczanie w domu, np:
1. „Jaki owoc tak smakuje ?” Przygotowujemy wraz z dzieckiem i układamy na talerzyku cząstki jabłka, gruszki, pomarańczy, banana, itp..(mogą to być różne owoce lub warzywa, którymi akurat Państwo dysponują). Następnie dziecko zamyka oczy, a rodzic podajecie mu do buzi wybrany owoc z talerzyka - zadaniem dziecka jest odgadnąć czego to smak. Można poprosić dziecko o opisanie tego smaku, konsystencji.
2. „Co tak pachnie ?” Dziecko zamyka oczy, a rodzic daje mu do powąchania np. cebulę, cytrynę - zadaniem dziecka jest odgadnąć czego to zapach, opisać, czy jest to zapach znany, przyjemny, czy też nie.
3. „Warzywa” – oglądanie warzyw. Zachęcam, by porządnie umyć i rozłożyć na stole warzywa jakimi Państwo dysponujecie oraz zaprosić dziecko do oglądania, wąchania, dotykania. Warto pytać dziecko o nazwy i kolory warzyw, zwrócić uwagę na ich kształty i zapachy. Określać wraz z dzieckiem, które warzywa są twarde, miękkie, gładkie, chropowate.
4. Można zaproponować zabawę w rozpoznawanie za pomocą dotyku: do nieprzezroczystej siatki lub worka wkładamy owoc lub warzywo, tak by dziecko nie widziało, następnie pozwalamy mu włożyć rączki i za pomocą dotyku sprawdzić co to może być - zabawa uwielbiana!
Jeśli dziecko długo się zastanawia, warto zadawać dodatkowe pytania typu:
czy to jest, okrągłe, długie, małe, miękkie, twarde, itp...
Wesołej zabawy!
________________________________________________________________________________________________________________________
Propozycje aktywności dla grupy I „KRAINA KRASNOLUDKÓW” na 14.10.
Temat: „Zupa jarzynowa”.
- Zapraszam do wysłuchania wiersza Juliana Tuwima „Warzywa”.
https://www.youtube.com/watch?v=FrQYV9-yBp4&feature=youtu.be lub https://youtu.be/FrQYV9-yBp4
- Przeliczanie warzyw.
Proszę o wykorzystanie dostępnych w domu warzyw. Rodzic je myje, rozkłada na stole i prosi, by dziecko nazwało warzywa i posegregowało na osobne talerzyki, następnie wspólnie dziecko z rodzicem liczy warzywa.
Na którym talerzyku jest najwięcej warzyw ?
Na którym jest najmniej ?
- Lepienie warzyw z plasteliny.
- Zabawa plastyczna „Zupa jarzynowa”.
https://www.youtube.com/watch?v=hAP1rpUoHtA&feature=youtu.be lub https://youtu.be/hAP1rpUoHtA
http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/scan0120.pdf
Miłej zabawy !
______________________________________________________________________________________________________
Propozycje aktywności dla grupy I „KRAINA KRASNOLUDKÓW” na 15.10.
Temat: „Dzień marchewki”.
- Zapraszam do zobaczenia przygotowanej przeze mnie inspiracji na dziś: https://www.youtube.com/watch?v=49jJCV_tm9w&feature=youtu.be
- „Co można zrobić z marchewki ?”
Zachęcam do rozmów z dziećmi o walorach odżywczych marchewki, o tym jak rośnie, gdzie rośnie. Jeśli tylko dysponujecie Państwo w domu marchewką, zachęcam do przygotowania wraz z dzieckiem surówki z marchewki, sałatki, wspólnego pokrojenia marchewki do zupy, a może ciasto marchewkowe na podwieczorek….?
- Praca plastyczna „Marchewka” - metodą stemplowania lub malowania farbami.
Inspirację zamieściłam w dzisiejszym filmie.
http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/scan0119.pdf
Miłego malowania !
______________________________________________________________________________________________________________
Propozycje aktywności dla grupy I „KRAINA KRASNOLUDKÓW” na 16.10.
W piątki w naszej grupie co tydzień zestaw zabaw gimnastycznych z panią Anią, zachęcam więc do ćwiczeń z dzieckiem w domu.
A po ćwiczeniach zapraszam do zabaw utrwalających kolory:
"Jaki to kolor?" - rozpoznawanie kolorów. Rozkładamy na dywanie klocki (papierowe koła) w kolorze czerwonym, żółtym, niebieskim, itp. Rodzic wybiera jeden klocek (koło), a dziecko określa jego kolor.
"Znajdź takie samo" - rozróżnianie barw. Dziecko wybiera jeden z trzech kolorów i wyszukuje zabawki w danym kolorze.
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłej zabawy.