PROPOZYCJE ZADAŃ DLA GRUPY 5 i 6 - NA 13 - 16.10.2020
Propozycje zadań dla dzieci gr.V i VI 13.10.2020
1.Jesień - dlaczego liście spadają z drzew? Pory roku - Film edukacyjny dla dzieci.
https://www.youtube.com/watch?v=jBpVLrsm3xc
2. Rozwiązywanie zagadek słownych:
„Kto w lesie mieszka?”
Jest brunatny, bardzo duży,
nos ma czarny, futra w bród,
zaś ze wszystkich smakołyków
on najbardziej lubi miód. (niedźwiedź)
On jest dziki, on jest zły
On ma bardzo ostre kły.
Gdy go ktoś w lesie spotyka, to na drzewo szybko zmyka. (dzik)
Podobno jest chytry, do kurników się wkrada
Codziennie rude futerko zakłada.
Ma pociągły pyszczek i puszysty ogonek
Podobny do pieska, lecz w lesie ma swój domek. (lis)
Jest zgrabna i płochliwa
W lesie je trawkę, liście zrywa.
Jest zwinna jak panna.
Kto to taki? To jest ...(sarna)
Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to … (sowa)
Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę
Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę
Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę
Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. (wiewiórka)
Ma króciutkie nóżki,
i maleńki ryjek,
chociaż igły nosi,
nigdy nic nie szyje. (jeż)
3. „Leśne rytmy” kontynuowanie rytmów przez dzieci
Link do pobrania:
https://boberkowy-world.blogspot.com/2015/10/zwierzeta-lesne-konspekt-zajec-w.html
4. Utrwalenie litery m.
Narysuj 8 przedmiotów, które rozpoczynają się na literę m
_________________________________________________________________________________________________________________--
14 PAŻDZIERNIKA 2020 (ŚRODA)
Drogie dzieci, dziś mam dla Was propozycję wykonania muchomora z wykorzystaniem rolki.
Potrzebne materiały
- czerwone koło z kolorowego papieru, najlepiej technicznego
- 9-10 kawałków białej bibuły
- rolka po papierze
- docięty kawałek białej kartki na szerokość rolki
- plastikowe oczka
- kolorowe liście wycięte dziurkaczem
- 2-3 kasztany
- zielony lub żółty talerzyk
- biała falbanka
Etapy wykonania:
1. Rolkę po papierze toaletowym posmarować klejem i owinąć kartką papieru na końcu skleić.
2. Na środku rolki przykleić białą falbankę.
3. Nad falbanką nakleić oczka, dorysować buzię, nos itp.
4. Czerwone koło złożyć w rożek i skleić.
5. Z kawałków bibuły zrobić kulki i przykleić na czerwony stożek.
6. Przykleić kapelusz do górnego końca białej rolki.
7. Na talerzyku przykleić liście i kasztany wg. Uznania
8. Przykleić grzybka do talerzyka. Skończone:) Teraz tylko trzeba wyeksponować w widocznym miejscu :)
Dla ułatwienia zamieszczam link do filmiku z instrukcją wykonania: https://www.youtube.com/watch?v=3X8y1gK2zn4
Miłej zabawy :)
_______________________________________________________________________________________________________________
Propozycje zadań dla dzieci gr.V i VI - 15.10.2020
- Wysłuchanie wiersza „Jesień u fryzjera” D. Gellner
Przyszła jesień do fryzjera:
- Proszę mną się zając teraz!
Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.
No, bo niech pan spojrzy sam,
Rudo tu i rudo tam…
Mówi fryzjer:
Rzeczywiście! Dookoła rude liście,
Ruda trawa, rude krzaki,
Chyba modny kolor taki.
Szczotka, grzebień, farby fura
I gotowa już fryzura.
Woła jesień: - W samą porę!
Płacę panu muchomorem!
- Rozmowa z dziećmi.
Dlaczego jesień chciała mieć rude włosy?
Do kogo udała się jesień?
Czym zapłaciła za fryzurę?
Jakie inne kolory można spotkać jesienią?
- Zaznacz w wierszu kolorem czerwonym samogłoski: „o”, „a”
- Wykonanie liści z papieru techniką harmonijki
potrzebne materiały: kolorowa kartka papieru, klej, nożyczki, ołówek, linijka
Link: https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-cos-z-papieru-lisc-technika-harmonijki
- „Gdzie schowały się liście?” zabawa na zasadzie „Ciepło - zimno”
Rodzic ukrywa w pokoju np. 3 nakrętki zielone i 3 białe(mogą być też klocki, wycięte z papieru kółka). Nakrętki będą symbolizowały liście. Zadaniem dziecka jest znaleźć ukryte ,, liście”- na zasadzie zabawy ,, ciepło- zimno”. ,,Zimno”- kiedy dziecko jest daleko od ukrytego ,, liścia”. ,,Ciepło, gorąco”- mówi Rodzic wtedy kiedy dziecko jest blisko ukrytego liścia, wyrażenie to naprowadza dziecko do osiągnięcia celu- czyli znalezienia ,, liścia” (nakrętki).
Po znalezieniu wszystkich ,, liści”- Rodzic prowadzi zabawę matematyczną z dzieckiem. - Policz ile masz liści, - Jak możesz podzielić liście? (wg koloru), - Ułóż białe, policz, - Ułóż zielone, policz, - Dzieci wykonują 3 zadania na dodawanie i 3 zadania na odejmowanie np. Weź 6 liści, odsuń dwa, ile zostało itp.
_______________________________________________________________________________________________________
- Zabawa matematyczna „Jesienne wyścigi” http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2017/11/jesienne-wyscigi.html
Można kartę pracy wykorzystać w łatwiejszy sposób – zamalować tyle żołędzi – ile wskazuje kostka po lewej stronie.
- Nauka pisania po śladzie litery „O” http://bystredziecko.pl/o-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/ oraz „A” http://bystredziecko.pl/a-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/
Proszę zwracać uwagę na poprawne trzymanie ołówka (nie kredki czy pisaka!) oraz na poprawny kierunek pisania.