PROPOZYCJE ZADAŃ DLA GRUPY 5 i 6 - NA 13 - 16.10.2020

ponad 4 lat temu

Propozycje zadań dla dzieci gr.V i VI 13.10.2020

 

1.Jesień - dlaczego liście spadają z drzew? Pory roku - Film edukacyjny dla dzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=jBpVLrsm3xc

 

2. Rozwiązywanie zagadek słownych:

„Kto w lesie mieszka?”

Jest brunatny, bardzo duży,
nos ma czarny, futra w bród,
zaś ze wszystkich smakołyków
on najbardziej lubi miód. (niedźwiedź)

On jest dziki, on jest zły
On ma bardzo ostre kły.
Gdy go ktoś w lesie spotyka, to na drzewo szybko zmyka. (dzik)

Podobno jest chytry, do kurników się wkrada
Codziennie rude futerko zakłada.
Ma pociągły pyszczek i puszysty ogonek
Podobny do pieska, lecz w lesie ma swój domek. (lis)


Jest zgrabna i płochliwa
W lesie je trawkę, liście zrywa.
Jest zwinna jak panna.
Kto to taki? To jest ...(sarna)

Mądre oczy, duża głowa
w nocy łowi w dzień się chowa.
Zgadniesz po tych paru słowach,
że ten ptak to …  (sowa)

Z drzewa na drzewo bez kłopotu skaczę
Zbieram orzeszki , kiedy je zobaczę
Jestem dumna z kity, co ją rudą noszę
Jak ja się nazywam? Odgadnijcie proszę. (wiewiórka)

Ma króciutkie nóżki,
i maleńki ryjek,
chociaż igły nosi,
nigdy nic nie szyje. (jeż)

 

3. „Leśne rytmy” kontynuowanie rytmów przez dzieci

Link do pobrania:

https://boberkowy-world.blogspot.com/2015/10/zwierzeta-lesne-konspekt-zajec-w.html

 

4. Utrwalenie litery m.

Narysuj 8 przedmiotów, które rozpoczynają się na literę m

 

_________________________________________________________________________________________________________________--

 

14 PAŻDZIERNIKA 2020 (ŚRODA)

Drogie dzieci, dziś mam dla Was propozycję wykonania muchomora z wykorzystaniem rolki.

Potrzebne  materiały

  • czerwone koło z kolorowego papieru, najlepiej technicznego
  • 9-10 kawałków białej bibuły
  • rolka po papierze
  • docięty kawałek białej kartki na szerokość rolki
  • plastikowe oczka
  • kolorowe liście wycięte dziurkaczem
  • 2-3 kasztany
  • zielony lub żółty talerzyk
  • biała falbanka

Etapy wykonania:

1. Rolkę po papierze toaletowym posmarować klejem i owinąć kartką papieru na końcu skleić.
2. Na środku rolki przykleić białą falbankę.
3. Nad falbanką nakleić oczka, dorysować buzię, nos itp.
4. Czerwone koło złożyć w rożek i skleić.
5. Z kawałków bibuły zrobić kulki i przykleić na czerwony stożek.
6. Przykleić kapelusz do górnego końca białej rolki.
7. Na talerzyku przykleić liście i kasztany wg. Uznania
8. Przykleić grzybka do talerzyka. Skończone:) Teraz tylko trzeba wyeksponować w widocznym miejscu :)

Dla ułatwienia zamieszczam link do filmiku z instrukcją wykonania: https://www.youtube.com/watch?v=3X8y1gK2zn4 

Miłej zabawy :)

 

_______________________________________________________________________________________________________________

 

Propozycje zadań dla dzieci gr.V i VI - 15.10.2020

 

  1. Wysłuchanie wiersza „Jesień u fryzjera” D. Gellner

Przyszła jesień do fryzjera:
- Proszę mną się zając teraz!
Lato miało włosy złote,
ja na rude mam ochotę.

No, bo niech pan spojrzy sam,

Rudo tu i rudo tam…

Mówi fryzjer:

Rzeczywiście! Dookoła rude liście,

Ruda trawa, rude krzaki,

Chyba modny kolor taki.

Szczotka, grzebień, farby fura

I gotowa już fryzura.

Woła jesień: -  W samą porę!

Płacę panu muchomorem!

 

  1. Rozmowa z dziećmi.

Dlaczego jesień chciała mieć rude włosy?

Do kogo udała się jesień?

Czym zapłaciła za fryzurę?

Jakie inne kolory można spotkać jesienią?

  1. Zaznacz w wierszu kolorem czerwonym samogłoski: „o”, „a”

 

  1. Wykonanie liści z papieru techniką harmonijki

potrzebne materiały: kolorowa kartka papieru, klej, nożyczki, ołówek, linijka

Link: https://www.spryciarze.pl/zobacz/jak-zrobic-cos-z-papieru-lisc-technika-harmonijki

 

  1. „Gdzie schowały się liście?” zabawa na zasadzie „Ciepło -  zimno”

Rodzic ukrywa w pokoju np. 3 nakrętki zielone i 3 białe(mogą być też klocki, wycięte z papieru kółka). Nakrętki będą symbolizowały liście. Zadaniem dziecka jest znaleźć ukryte ,, liście”- na zasadzie zabawy ,, ciepło- zimno”. ,,Zimno”- kiedy dziecko jest daleko od ukrytego ,, liścia”. ,,Ciepło, gorąco”- mówi Rodzic wtedy kiedy dziecko jest blisko ukrytego liścia, wyrażenie to naprowadza dziecko do osiągnięcia celu- czyli znalezienia ,, liścia” (nakrętki).

Po znalezieniu wszystkich ,, liści”- Rodzic prowadzi zabawę matematyczną z dzieckiem. - Policz ile masz liści, - Jak możesz podzielić liście? (wg koloru), - Ułóż białe, policz, - Ułóż zielone, policz, - Dzieci wykonują 3 zadania na dodawanie i 3 zadania na odejmowanie np. Weź 6 liści, odsuń dwa, ile zostało itp.

 

_______________________________________________________________________________________________________

  1. Zabawa matematyczna „Jesienne wyścigi” http://www.zamiastkserowki.edu.pl/2017/11/jesienne-wyscigi.html

Można kartę pracy wykorzystać w łatwiejszy sposób – zamalować tyle żołędzi – ile wskazuje kostka po lewej stronie.

  1. Nauka pisania po śladzie litery „O” http://bystredziecko.pl/o-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/ oraz „A” http://bystredziecko.pl/a-nauka-pisania-dla-dzieci-duza-czcionka/

Proszę zwracać uwagę na poprawne trzymanie ołówka (nie kredki czy pisaka!) oraz na poprawny kierunek pisania.