PROPOZYCJA ZADAŃ DLA GRUPY 2 NA 13-16.10.2020

ponad 4 lat temu

13.10.2020

W tym tygodniu dzieci z naszej grupy w dalszym ciągu poznają warzywa i owoce z polskiego sadu oraz ogrodu.

 

1. Zobaczcie inscenizacje wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”

https://www.youtube.com/watch?v=XFgbi3VBXIU&ab_channel=GOKMil%C3%B3wka

lub posłuchajcie piosenki na podstawie wiersza Jana Brzechwy „Na straganie”

https://www.youtube.com/watch?v=38QNVaK7a-s&ab_channel=NutkoSfera

 

2. Oglądanie warzyw z domowej spiżarni.

Wykorzystajcie warzywa i owoce, które macie dostępne w domu. Poukładajcie je na stole
i porozmawiajcie o ich wyglądzie, różnicach oraz podobieństwach w budowie. Określcie
czy są miękkie, czy też twarde, gładkie, czy chropowate. Zabawę można połączyć
z polisensorycznym poznawaniem poprzez dotykanie oraz kosztowanie poszczególnych owoców i warzyw. Pamiętajcie, żeby wcześniej dokładnie umyć ręce oraz warzywa i owoce.

 

3. Przeliczanie warzyw i owoców.

Ułóżcie warzywa i owoce na stole. Najpierw posegregujcie warzywa i owoce według tego, do której grupy się zaliczają na osobnych talerzach/miskach. Następnie niech dzieci postarają się przeliczyć owoce i warzywa na talerzach. Na którym talerzu jest więcej produktów?

 

4.  Warzywne obrazy

 

Korzystając z warzyw i owoców dostępnych w waszym domu postaracie się stworzyć postać Pani Jesieni.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/puzzle-warzywa-i-owoce.pdf

 

14.10.2020

 

1. Słuchanie i próby śpiewania piosenki pt. „Na marchewki urodziny”

https://www.youtube.com/watch?v=s85UBfgqKwY&ab_channel=Piosenkidladzieci-BABADUTV

 

Na marchewki urodziny

Wszystkie zeszły się jarzyny.

A marchewka gości wita

I o zdrowie grzecznie pyta.

 

Kartofelek podskakuje,

Burak z rzepką już tańcuje.

Pan kalafior z krótką nóżką

Biegnie szybko za pietruszką.

 

Kalarepka w kącie stała

Ze zmartwienia aż pobladła.

Tak się martwi, płacze szczerze,

Nikt do tańca jej nie bierze.

 

Wtem pomidor nagle wpada,

Kalarepce ukłon składa.

Moja droga kalarepko

Tańczże ze mną, tańczże krzepko.

 

2. Warzywne puzzle

 

Wytnijcie puzzle, a następnie postarajcie się je ułożyć i nakleić w prawidłowy sposób na kartce. Dzieci niech spróbują nazwać warzywa i owoce na ilustracjach oraz podzielić ich nazwy
na sylaby.

 

3. Komponujemy zdrowe kanapki

 

Zachęcam do wspólnego utworzenie kolorowych kanapek z wykorzystaniem warzyw. Inspiracje można zaczerpnąć ze strony https://321startdiy.pl/kolorowe-kanapki-dla-dzieci/ aczkolwiek liczę na Państwa i dzieci kreatywność. Samodzielnie wykonane śniadanie/kolacja zawsze smakują lepiej!

_______________________________________________________________________________________________________________

15.10.2020 – czwartek

Dzisiaj w przedszkolu wykonalibyśmy pracę plastyczną „Marchewkowe grządki”.  Możecie wykonać pracę plastyczną całą rodziną ????

Co będzie potrzebne:

  • Kartki białego papieru lub kolorowego (pomarańczowa i zielona)
  • Farba i pędzel
  • Klej
  • Ołówek

 

Wykonanie:

1. Jeśli mamy kolorowe kartki to na pomarańczowej rysujemy korzeń marchewki i wycinamy, a na zielonej odrysowujemy swoją dłoń i następnie wycinamy.

2. Jeśli mamy białe kartki to tak jak wyżej wycinamy z nich kształt korzenia marchewki oraz swoją dłoń, a następnie malujemy je na odpowiednie kolory (korzeń – pomarańczowy, dłoń - zielony)

3. Przeklejamy odbicie naszej dłoni do korzenia tworząc w ten sposób natkę marchewki.

Korzeń marchewki możemy: pomalować farbą, kredkami, wykleić kolorowym papierem, czy też bibułą (zobaczcie, co macie w swoim domowym kąciku plastycznym i bawcie się)

 

Źródło: https://kreatywnadzungla.pl/2018/04/ogrodek-warzywny-grupowa-praca-plastyczna-dla-przedszkolakow.html

 

________________________________________________________________________________________________________________

 

16.10.2020 – piątek

Gimnastyka w naszej grupie jest bardzo ważna, dlatego proponuję dzisiaj krótką rozgrzewkę:

1. Zaczynamy od kręcenia poszczególnymi częściami ciała:

  • Głowa
  • Ręce
  • Tułów
  • Kolana
  • Kostki

2. Skłony tułowia – staramy się mieć wyprostowane nogi i plecy. Robimy skłony do przodu próbując dotknąć podłogi oraz możemy wykonywać skłony do boków.

3. Pajacyki

4. Przysiady

 

Następnie proponuję wykonanie ćwiczeń z przedmiotami, które możemy znaleźć w domu.

1. Możemy maszerować z woreczkiem ryżu/kaszy na głowie starając się żeby „woreczki” nam nie spadły. Zamiast woreczków z kaszą możemy wykorzystać miękki zeszyt/książkę lub poduszkę ????

2. Możemy przygotować tor przeszkód wykorzystując rzeczy z domu:

  • Możemy rzucać pluszakami do jakiś pojemników
  • Czołgać się pod krzesłami, stolikami
  • Przeskakiwać przez poduszki
  • Chodzić po linie zrobionej z paska, np. od szlafroku

3. Poćwiczcie trochę razem:

  • Przeciągając się siedząc naprzeciw siebie,
  • Rodzice mogą zrobić ze swoich ciał tunel do przechodzenia dla dzieci,
  • Dzieci mogą próbować wspinać się na rodzica jak na drzewo.