Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
Strona głowna  /  Aktualności  /  PROPOZYCJE ZADAŃ dla grupy III - 29.03 - 16.04.2021
PROPOZYCJE ZADAŃ dla grupy III - 29.03 - 16.04.2021
data dodania: 2021-03-30 08:21:18

Poniedziałek – 29.03.2021

 

Zestaw ćwiczeń gimnastycznych ,,Wielkanoc”
z wykorzystaniem propozycji z wiosennego vademecum przedszkolnych zabaw.

 

  • ,,Kury i kurczaki” – zabawa orientacyjno- porządkowa.

Dziecko podskakuje w rytm muzyki. Na sygnał ,,kura” lub ,,kurczak” przyjmują określoną pozycję. Gdy usłyszą ,,kura” – siada na piętach, prostuje plecy, macha zgiętymi w łokciach rękami jak skrzydełkami. ,,Kurczak” – dziecko kuca, kuląc się i piszcząc pi,pi,pi.

  • ,,Ziarenka” – ćwiczenia tułowia w płaszczyźnie strzałkowej.

Dziecko siedzi na piętach, splata ręce z tyłu. Kilkakrotnie pochyla się do przodu, dotykając czołem podłogi i prostuje się, naśladując dziobanie ziarenek.

  • ,,Omiń jajka” – ćwiczenie z elementami czworakowania.

Na dywanie rozkładamy przeszkody - ,,jajka”. Dziecko porusza się na czworakach tak, by nie dotknąć żadnego z jajek.

  • ..Bieg z jajkiem” – ćwiczenie równowagi.

Na łyżce układamy piłeczkę pingpongową lub plastikowe/czekoladowe jajeczko. Zadaniem dziecka jest przejście z jednego punktu-miejsca na drugą stronę np. z jednego końca dywanu na drugi, trzymając łyżkę z jajkiem najpierw w prawej, potem w lewej ręce.

  • ,,Do koszyczka” – ćwiczenie przeciw płaskiej stopie.

Dziecko siada na dywanie z bosymi stopami. Przed dzieckiem kładziemy zwinięte skarpetki, kilka sztuk oraz koszyczek, pojemnik. Zadaniem dziecka jest umieszczenie skarpetek za pomocą stopy w koszyczku. Ćwiczymy raz lewą a raz prawą stopę.

 

  • ,,Wielkanocny domek” – wirtualne odwiedziny. Zachęcamy do obejrzenia krótkiego filmu
    o wielkanocnych tradycjach oraz dekoracjach małego domku znajdującego się w pewnej miejscowości na Podkarpaciu. Film pochodzi z prywatnych zbiorów p. Dominiki.

https://drive.google.com/file/d/14FLbHLpDt10yd9MAAS5y90XaSPUeg925/view

 

  •  „Lubię święta, bo…” – zabawa słownikowa; poszerzenie słownika czynnego dzieci. Zadaniem dziecka jest opowiedzenie rodzicom lub rodzeństwu dlaczego lubi święta.
     
  • Praca z kartą pracy – wyszukiwanie na obrazku ukrytych elementów. https://i.pinimg.com/564x/5f/c0/ff/5fc0ff715f36acd8c2ae845bf43c0134.jpg

 

  • „Świąteczne kartki” – praca plastyczno-techniczna.

Kolejne kroki do zrobienia kartki świątecznej w kształcie zajączka, przedstawione zostały na filmiku: https://www.youtube.com/watch?v=0MBlX1sWp3A

 

Do wykonania kartki potrzebujemy:

- kolorowe kartki w dwóch dowolnych kolorach

- nożyczki

- klej

- płatek kosmetyczny lub watę

- flamastry lub kredki

 

____________________________________________________________________________________

30.03.2021 - WTOREK

1.Wierszyk " Wielkanocny poranek"

W Wielkanocny poranek, dzwoni dzwonkiem baranek.

A kurczątko z zającem podskakują na łące.

Wielkanocne kotki robią miny słodkie,

Już wyjrzały z pączka, siedzą na gałązkach,

Kiedy będzie Wielkanoc, tak wierzbę pytają.

                                      A. Galica

 

2. Zabawa ruchowa

- skaczemy jak zające,

- turlamy się jak pisanka,

- idziemy jak kaczuszka

 

3. Ćwiczenie graficzne, Labirynt wielkanocny - (karta pracy pochodzi ze strony internetowej: www.nauczycielskiezacisze.pl)

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/labirynt-wielkanocny.png

4. Propozycja wykonania pracy plastycznej Kurczątko (przykładowa praca, źródło: Internet)

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/praca-plast-kurczak.jpg

_________________________________________________________________________________________________

ŚRODA - 31.03.2021

  1. Zapoznanie z piosenką ,,Kłótnia w koszyku wielkanocnym” muzyka i słowa U. Pakuła

https://www.youtube.com/watch?v=cAKlPIpTJTI

Zachęcamy do interpretowania słów piosenki ruchem oraz naśladowania odgłosów zwierząt J

 

Tekst piosenki:

1.Posłuchajcie tylko ile było krzyku

Gdy się pokłóciły zwierzątka w koszyku

Żółciutkie kurczątko, bielutki baranek

Brązowy zajączek i kilka pisanek

 

Kurczątko piszczy pi pipi

Baranek beczy be bebe

Zajączek skacze kickickic

Pisanki wesoło śmieją się

 

2.Żółciutki kurczaczek macha skrzydełkami

Jestem najpiękniejszy, przyznajcie to sami

Mam czerwony dziobek i czerwone nóżki

Falujące piórka, tak jak u papużki

 

3.Co ty opowiadasz - dziwi się baranek

Jestem cały z cukru, mam cukrową mamę

Dzieci na mój widok bardzo się radują

I z mojego grzbietu cukier oblizują

 

4.Brązowy zajączek śmieje się wesoło

Jestem z czekolady - opowiada w koło

Właśnie mnie najbardziej uwielbiają dzieci

Już na sam mój widok dzieciom ślinka leci

 

5.Dlaczego tak głośno kłócą się zwierzątka

Dziwi się pisanka zielona jak łąka

Dziwią się pisanki żółte i czerwone

Różowe, brązowe, szare posrebrzone

 

  1. „Pisanki” – praca plastyczna; malowanie, wyklejanie. W dowolny sposób ozdabiamy pisankę.

https://i.pinimg.com/564x/6d/32/af/6d32af9521ac68b4c22dc51884d99494.jpg

 

  1. ,,Eastereggpapertoy” na podstawie filmiku możemy stworzyć małą grę z wielkanocnym jajkiem w roli głównej. Potrzebujemy kartę pracy, klej, nożyczki, kredki lub flamastry. Kolorujemy wielkanocne jajeczka, wycinamy je. Następnie składamy w połowie i sklejamy połówkami ze sobą. Tak powstanie nam duża pisanka z wieloma wzorami:) W ten sposób możemy także ćwiczyć pamięć próbując zapamiętywać jaki wzór będzie następny.
  • Film:

https://www.youtube.com/watch?v=QcdX8yUuWI0

  • Karta pracy:

https://i.pinimg.com/originals/27/b1/c7/27b1c7ab29c9f1a6342b1f925dac3021.gif

_________________________________________________________________________________________

CZWARTEK - 1.04.2021

1. Zagadki:

- Stoi bielutki obok pisanek,

nasz wielkanocny..... ( baranek)

- Leży w koszyczku obok baranka

malowana we wzorki, świąteczna.....( pisanka)

- Z jajeczka się urodziło

na dwie nóżki wyskoczyło....( kurczątko)

 

2.  Co powinno się znaleźć w koszyczku wielkanocnym ?

 

3.Baranek do składania http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/baranek-wzor.jpg

 

4. Piosenka śpiewana na znaną melodię " My jesteśmy krasnoludki"

 

My jesteśmy pisaneczki, la,la,la 2x

Barwne mamy sukieneczki la,la,la  2x

Malowany boczek, brzuszek la,la,la  2x

Tu motylek tam kwiatuszek la,la,la  2x

 

5. Pisanka - ćwiczenie graficzne.http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/wielkanoc-karty-pracy-pisanki-kolorowanki.png

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/wielkanocny-koszyczek.jpg

 

_______________________________________________________________________________________

PIĄTEK - 2.04.2021

  1. ,,Bajeczka wielkanocna’’ – słuchanie opowiadania Agnieszki Galicy, poszerzenie słownika czynnegodzieci.

https://www.youtube.com/watch?v=dOaZJqsWmEo

 

  1. „Wielkanocny detektyw” – zabawa dydaktyczna, przeliczanie elementów na karcie. Na obrazku rozsypane zostały wielkanocne znaki. Zadaniem dzieci – detektywów jest odnalezienie znaków wielkanocywedług legendy znajdującej się na dole strony. Przy każdym znaczku rysujemy tyle kresek ile znaków w rozsypance udało nam się odnaleźć.

https://i.pinimg.com/564x/3c/a0/23/3ca0236a177668749d11a340d44e1cc7.jpg

 

  1. „Wielkanocne ozdoby z masy solnej” – zabawa plastyczna. Zachęcamy do stworzenia wielkanocnej ozdoby z masy solnej. Przepis na masę jest bardzo prosty a prace efektowne. Jest to wspaniała zabawa dla całej rodziny J

 

Przepis na masę solną

1 szklanka mąki

1 szklanka soli

ok. 0,5 szklanki wody

 

Oczywiście do uzyskania większej ilości masy używamy wielokrotności mąki i soli np. 3 szklanki mąki
+ 3 szklanki soli + woda. Zacznijmy od tego, że do głębokiej miski wsypujemy mąkę i sól. Dokładnie mieszamy i wlewamy niewielką ilość wody. Mieszamy, rozgniatamy grudki, dodajemy odrobinę wody
i ponownie mieszamy. Ilość wody jest tu kluczowym czynnikiem i trzeba ją wlewać stopniowo. Ciasto wyjmujemy na stół lub stolnicę i ugniatamy, aż będzie gładkie (około 5 minut). Masę można barwić za pomocą przypraw lub barwników spożywczych, bądź po wyschnięciu pomalować farbami.

 

Wielkanocne życzenia:

Zajączek skacze po lesie

Życzenia w świątecznym koszyczku niesie:

Niech to będą dni owocne,

Bo to święta wielkanocne!

 

Wraz z życzeniami zdrowych, pogodnych i spokojnych świąt Wielkanocnych przesyłamy dodatkową piosenkę od Zozi, której utwory dzieci bardzo lubią.

  • https://www.youtube.com/watch?v=OCmZrAz3t-U

Te mazurki ozdobione migdałami
Te koszyki wypełnione pisankami
Te baranki ulepione z marcepanu
Bazie kotki od staruszki ze straganu

To są znaki tradycyjnej Wielkanocy
Kiedy życie się odradza do swej mocy
To znaki rozbudzonej świeżo wiosny
Świat się staje znów zielony i radosny
Świat radosny! Radosny! Świat radosny!

Te palemki od bibuły kolorowe
Baby z lukrem wyrośnięte, bo drożdżowe
No a potem jeszcze lany poniedziałek
Śmigus dyngus pełen mokrych niespodzianek

_____________________________________________________________________________________________

WTOREK, 06.04.2021

1. Wierszyk M.Strzałkowskiej "Awantura na podwórku"

Raz wybuchła na podwórku awantura,

bo zginęły pewnej kurze cztery pióra !

Kura gdacze, kaczka kwacze,

krowa ryczy, świnia kwiczy.

Owca beczy, koza meczy,

a na płocie przy chlewiku,

kogut pieje : kukuryku!

Gdy już każdy wrzasków miał powyżej uszu,

ze stodoły wyszło pisklę w pióropuszu.

Odnalazła kura pióra

i umilkła awantura

a pisklęciu się dostała niezła bura.

2. Naśladowanie odgłosów zwierząt gospodarskich- ćwiczenie logopedyczne http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zwierzeta-na-wsi.jpg

3.Piosenka " Kura gdacze ko, ko, ko..." - https://www.youtube.com/watch?v=QPqALIknKwY 

4. Propozycja wykonania zajączka ze skarpety - https://www.youtube.com/watch?v=JhX2qZtS0e0

_______________________________________________________________________________________________

ŚRODA - 07.04.2021  - temat: NA WSI

  1. Na początek zachęcamy do obejrzenia filmu pt. ,,Co słychać na wsi” – Domowe przedszkole.

https://vod.tvp.pl/video/domowe-przedszkole,co-slychac-na-wsi,45831

 

  1. ''Jak kotek zwierzęta mlekiem częstował'' wiersz H. Bechlerowej.

 

To jest Filik – kotek bury. Ma wąsiki i pazury.
Dobry jest ten kotek Filik: chce, by wszyscy mleko pili.
Stanął Filik przy kurniku. – Czy chcesz mleka, koguciku?
Lecz kogucik z kurką czarną na śniadanie jedli ziarno.
Koło żłobu stoi konik. Filik ładnie się ukłonił.
Lubisz mleko? – Nie, ja rano smaczny owies jem i siano.
Do królika kotek podszedł. – Pij, pij mleczko, bardzo proszę!
Ale królik siadł pod drzewkiem: chrupu, chrupu – gryzł marchewkę [...]
Więc do krówki poszedł kotek. – Czy na mleko masz ochotę?
Nie, Filiku, bo ja przecież jem zieloną trawkę w lecie.
Koło furtki kózka biała także mleka pić nie chciała.
Zabierz sobie, kotku, dzbanek! Ja jem liście kapuściane.

 

Prosimy o zadanie dzieciom kilku pytań do tekstu opowiadania:

 

Jak miał na imię kotek?
Czym kotek częstował zwierzęta?
Co kogucik i kurka jedli na śniadanie?
Co koń jadł rano?
Co gryzł królik?
Co lubi jeść krowa?
Dlaczego kózka nie chciała pić mleka?.

 

  1. Zabawa z kartą pracy. Przyporządkuj na podstawie wiersza sylwetę zwierzątka do jego przysmaku. (grafiki pochodzą z wyszukiwarki obrazów Google) http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/karta-pracy-wiersz.pdf

 

  1. „Kolorowe mleko” - eksperyment do wykonania wspólnie z dziećmi.

Potrzebne akcesoria do wykonania eksperymentu:

- płyn do mycia naczyń

- barwniki spożywcze

- mleko

- patyczki higieniczne

- talerz

Link do instrukcji jak wykonać eksperyment:

https://www.youtube.com/watch?v=stg9EYDGn4g

 

  1. Czas na zabawę ruchową ,,Koniki i przeszkody”.

Na dywanie rozkładamy kartki w różnych miejscach. Dzieci biegają w dowolnym rytmie
i wysoko unoszą kolana. Gdy napotkają przeszkodę – kartkę, przeskakują przez nią jak konik, wydając głos:iha, ihaa, biegnąc dalej.

_____________________________________________________________________________________

CZWARTEK, 8.04.2021

1. Wiersz A.Frączek " Kwadratowa krowa ".

Rozmowa o wierszyku : kto jest bohaterką wierszyka ?

jaka była ta krowa ?

co może być kwadratowe ?

2. Zagadki słowne:

- Choć się zielonej trawy naje, to jednak białe mleko daje,

- Lubi owies, lubi siano, rży i parska w stajni rano,

- Jaki to budzik rankiem, gdy dnieje, siada na płocie i głośno pieje,

- Mieszkanka podwórka, znosi jajka, zwie się .....

3. Znajdź 9 szczegółów, na obrazku podwórka.

4. Zabawy ruchowe :

- chód naśladujący kaczuszkę na ugiętych kolanach,

- bieg naśladujący cwał konia,

- skoki naśladujące ruchy królika,

5. Ćwiczenie w układanie rytmów - gąsienica.

6. Teatrzyk paluszkowy do wykonania przez dzieci.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/agnieszka-fraczek-wg-autorow-sylvia112.jpg

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/gasienica-rytmy.jpg

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/znajdz-9-szczegolow-podworko.jpg

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/farm-animal-finger-puppets-kiz-club.jpg

_________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK, 9.04.2021 - PROPOZYCJE ZABAW 

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zajecia-zdalne-grupa-iii-9.pdf

_________________________________________________________________________________________________

PONIEDZIAŁEK – 12.04.2021 Zdrowe poniedziałki – WYPRAWA DO AFRYKI

 

1. Zabawa pantomimiczna ,,Zwiedzamy dżunglę”.

Wybierzmy się w daleką podróż samolotem! Uwaga!! Lot będzie długi ale to co na nas czeka u kresu naszej podróży warte jest naszego wysiłku!
Wybieramy się w podróż w nieznane. Chcemy odkrywać nasz świat i poznawać jego tajemnice. Nasz samolot zabiera nas do AFRYKI!! Tuż po wylądowaniu czeka na nas kilka zadań! Słuchajcie uważnie, przygotujcie się!

Dotarliśmy na miejsce. Lądowanie było trudne bo wybraliśmy trudnodostępne miejsce. Nasz samolot musiał lądować na wodzie! Czy wiedzieliście, że istenija samoloty, które tak potrafią?
Wysiadamy z samolotu i idziemy na ląd po wodzie (WYSOKO UNOSIMY NASZE KOLANA) a potem po gorącym piasku – ojej!! (LEKKO PODSKAKUJEMY). Uważnie rozglądamy się na boki, szukamy tubylców – czyli mieszkańców tego lądu.

Czas ruszać w drogę, napotkaliśmy kolejną przeszkodę! Przedzieramy się przez dżunglę(ODGARNIAMY LIŚCIE I GAŁĘZIE, RUCHY RĄK NA BOKI). Musimy poruszać się bardzo cicho by nie spłoszyć zwierząt i nie wystraszyć mieszkańców wyspy, albo by nas nie usłyszał lew (SKRADAMY SIĘ NA PALUSZKACH).
Ciiiii !(KŁADZIEMY PALUSZEK NA USTACH). Słychać jakiś szelest! Uciekajmy na drzewo (NAŚLADUJEMY WSPINANIE SIĘ NA DRZEWO).
O! Jaka urocza małpka- chyba chce pokazać nam kilka zabawnych ruchów. Pomałpujmy tak jak ona (NAŚLADUJEMY RUCHY MAŁPKI) np. drapiemy po plecach, skaczemy na jednej nodze, itp.).

Dość zabawy czas wrócić na ziemię i zejść z drzewa( NAŚLADUJEMY SCHODZENIE Z DRZEWA)).Ruszamy dalej w drogę! Jeszcze tyle do odkrycia!Przed nami rzeka, musimy ją przeskoczyć(DUŻY SKOK DO PRZODU), a teraz skaczemy po kamieniach(MAŁE PODSKOKI).Uwaga! Krokodyl(NAŚLADUJEMY KŁAPANIE PASZCZY KROKODYLA), a tam płynie hipopotam(PŁYNIEMY JAK DUŻY HIPOPOTAM PO WODZIE). Myślę, że już niedługo dotrzemy do wioski, musimy tylko przejść obok śpiącego węża(KŁADZIEMY SIĘ NA PODŁODZIE I WIJEMY JAK WĄŻ).

Nareszcie! Jesteśmy w wiosce. Przywitajmy się z tubylcami (OBEJMUJEMY SIEBIE LUB OSOBĘ OBOK NAS). Na powitanie spróbujmy powiedzieć kilka słów w języku tubylców, to będzie trudne zadanie! (POWTARZAMY SŁOWA);
O, ale le
O, beri ,tiki, tonga
,masa, masa, masa
O, balua, balue.

 

2. Złapmy chwilę oddechu. Posłuchajmy jakie egzotyczne zwierzęta możemy spotkać w Afryce. Czy rozpoznacie je po głosie?

https://www.youtube.com/watch?v=Rerv4Ppfq7U

 

3. Jesteście niestrudzonymi odkrywcami! By nadal być w dobrej formie i mieć siły na kolejne wyprawy, poćwiczmy jeszcze troszeczkę.
Możemy ćwiczyć z użyciem linku i naśladować pojawiające się zwierzęta lub na podstawie kart.

Link:
https://wordwall.net/pl/resource/2980809/zabawy-ruchowe/%c4%87wiczenia-ruchowe-zwierz%c4%99ta-z-zoo

 

4. Podkręcamy tempo! Pamiętacie zabawę z małpkami?

https://www.youtube.com/watch?v=OmAZquWgp9A

 

5. Zabawa ,,Gdzie ukryły się zwierzęta?”(sprawdzenie percepcji wzrokowej
i sprawności manualnej). Dzieci otrzymują kartki z narysowanymi konturami zwierząt, które zachodzą na siebie. Zadanie polega na obrysowaniu i zakreskowaniu wybranego z nich.

https://pl.pinterest.com/pin/415668240615232671/

 

6. ,,DOMOWY LEW” – propozycja pracy plastycznej z wykorzystaniem materiałów, które łatwo można znaleźć w domu! Wystarczy tylko poprosić mamę lub tatę o makaron spaghetti!

https://i.pinimg.com/originals/12/13/8b/12138b3ba7765ee8a4dee00e5d806289.jpg

 

Karty pracy: http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zdalne-grupa-iii-1204.pdf

________________________________________________________________________________________________________

WTOREK, 13.04.2021

1. Zagadki słowne:

- Jest królem, lecz nie w koronie,

ma grzywę choć nie jest koniem..... (lew)

- Chociaż zawsze trąbę nosi,

nikt go o koncert nie prosi.....(słoń)

- Jest wielki, garbaty, lecz potrafi jak tragarz,

dźwigać ciężki bagaż.....(wielbłąd)

 

2. Rozmowa przy ilustracji zwierząt egzotycznych http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zwierzeta-zoo.jpg

- Co to są zwierzęta egzotyczne?

- Jakie znacie ?

- Gdzie możemy je zobaczyć ?

 

3. Zabawa ruchowa przy piosence " Idziemy do ZOO " https://www.youtube.com/watch?v=BrUVJYlFdAU

Dzieci naśladują ruchy zwierząt wymienianych w piosence : skaczą , machają skrzydłami, podskakują itp.

 

4. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej, policz ile zwierząt tam się ukryło ? Obrysuj każdą sylwetę innym kolorem kredki. http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zoo-nalozone-obrazki.jpg

 

5. Propozycja wykonania pracy plastycznej. Pomaluj kartkę w grube poprzeczne pasy w kolorach zachodzącego słońca np. ciemno- niebieski, fioletowy czerwony, pomarańczowy, kiedy wyschnie naklej wybraną sylwetę-cień lub namaluj sam słonia, lwa, tygrysa.

___________________________________________________________________________________________________________

ŚRODA – 14.04.2021WYPRAWA DO AFRYKI – DŻUNGLA

 

1. ZABAWA Z PIOSENKĄ PT. ,,DŻUNGLA”

Zapraszam Was do zabawy ze mną podczas oglądania filmiku. Wspólnie poznamy słowa piosenki oraz nauczymy się tanecznych kroków.

Link do filmu P. Dominiki:

https://drive.google.com/file/d/1Z1_udpR03qzkaVXVR0H61jRx4PHADWfA/view?usp=sharing

Link do piosenki na youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=O1VpK3ffprw

Tekst piosenki:
1. Dżungla, dżungla, taka wielka dżungla,
poplątane zwoje dzikich lian.
Mieszka sobie w bambusowej chatce
Ambo Sambo wielkiej dżungli pan.

 

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

 

2. Ambo, Sambo doskonale znam go,
węża się nie boi ani lwa.
Dla swych dzikich, leśnych ulubieńców,
w dłoni coś smacznego zawsze ma.

Ref: Strusie mu się w pas kłaniają,
Małpy na ogonach grają.
Ambo tu, Ambo tam, Ambo tu i tam.

2. ZABAWA MATEMATYCZNA ,,MAŁPIE ZABAWY”:

Zabawa ta ma na celu doskonalenie u dzieci umiejętności dodawania na konkretach.

Do zabawy będą nam potrzebne:

  • Kartka A4 z wydrukowaną na niej palmą
  • obrazki przedstawiające duże i małe małpy (po kilka wyciętych obrazków 6 szt.)

 

Przebieg zabawy:

Dziecko siedzi na dywanie, układa przed sobą kartkę z palmą oraz kilka obrazków dużych
i małych małpek, a następnie wykonuje treść zadań. Każde dziecko układa na swoim obrazku liczmany, a następnie podaje wynik obliczeń. 

  • Na palmie bawiły się małpki. Trzy z nich były duże, a pięć małych. 
    Ile małpek bawiło się na drzewach?
  • Jedna z dużych małp postanowiła wybrać się na poszukiwanie bananów więc zeszła
    z palmy. Ile małpek zostało?
  • Wkrótce małe małpki zmęczyły się i poszły spać. Jakie małpki zostały na drzewie?
  • Po pewnym czasie na palmę wróciło 6 małych małpek i 4 duże. Ile małpek bawi się teraz na drzewie?

 

Karty pracy do pobrania pliku pdf. (pomysł zaczerpnięty z sowkowezacisze.blogspot.com)

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/palma.pdf

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/malpki.pdf

TOREBKOWE ZWIERZAKI – propozycja zabawy plastycznej z wykorzystaniem materiałów łatwych do znalezienia w domu.

 

Potrzebne materiały:

- papierowe torebki śniadaniowe

- papier kolorowy

- nożyczki

- klej

- flamastry

 

Inspiracje do wykonania pracy znajdziecie tutaj: https://www.preschoolactivities.us/paper-bag-crafts-for-kids/

__________________________________________________________________________________________________

CZWARTEK, 15.04.2021

1. Wiersz W.Gajewskiej " Dżungla "

 

Gdzie są liany, drzewa, trzcina, tam przeróżna jest zwierzyna.

ona skacze, pełza, wyje: oto dżungla, która żyje !

Zanim zacznie się ulewa,pani małpa złazi z drzewa.

Szybko się przed deszczem chroni: liść - parasol trzyma w dłoni.

 

Skaczą, śmieją się papugi, że wąż chociaż taki długi,

nagle czegoś się przestraszył: wił się, pełzał i gdzieś zaszył.

Kiedy słoń powala drzewo, macha trąbą w prawo w lewo.

Tygrys przed nim wtedy zmyka i w zaroślach gęstych znika.

 

2. Rozmowa o wierszyku:

- jakie zwierzęta występowały w wierszu ?

- co robiły ?

- jak się poruszały ?   (skakały, pełzały, wiły się, chowały)

 

3. Zabawa ruchowa przy piosence " Idziemy do ZOO " ( z poprzednich zajęć)

 

4. Ćwiczenia spostrzegawczości i sprawności manualnej - Dopasuj zwierzątka.

5. Propozycja pracy plastycznej Wąż. Można do tej pracy wykorzystać papierowy talerzyk albo na tekturze odrysować talerzyk. Wyciąć w kształt ślimaka i ozdobić w wymyślone zygzaki i wzory. na koniec dokleić wężowi język.

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/waz-z-kola.png

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/labirynt-nog.jpg

http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/dopasuj-zwierzatka-zoo.jpg

________________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK 16.04.2021 WYPRAWA DO AFRYKI – WIZYTA W ZOO

 

1. ZABAWA Z PIOSENKĄ PT. ,,Idziemy do Zoo”.

Na ,,dzień dobry” rozruszajmy nasze ciała przy piosence ,,Idziemy do Zoo” – Śpiewające Brzdące. Naśladujmy ruchy zwierząt wymienionych w utworze przy tym wesoło się bawiąc J

Link do filmu:
https://www.youtube.com/watch?v=MVbItbSlB1o

2. WIZYTA W ZOO - WIERSZYK

Drogie dzieci, aby zobaczyć egzotyczne zwierzęta nie zawsze musimy wybierać się w daleką podróż do Afryki. Wiele z nich możemy spotkać w Zoo! Posłuchajcie wierszyka pt. ,,Wycieczka do Zoo”.

 

,,Wycieczka do Zoo” – B.Forma

 

Do ZOO dzisiaj wyruszamy,
skromny bagaż zabieramy.
Każdy niesie plecak mały,
a w nim ekwipunek cały.

Pelerynę, z daszkiem czapkę
mały soczek i kanapkę.
Jest aparat, zatem dzisiaj
będzie zdjęcie obok misia.

Już bilety są kupione
więc ruszamy w prawą stronę.
Pełno krzewów dookoła,
nagle dziwny głos nas woła.

Spoglądamy, a przed nami
basen z małymi fokami.
Szybkie, zwinne, wciąż nurkują,
różne sztuczki pokazują.

Zaraz obok jest żyrafa.
A z nią mama oraz tata.
Długie szyje wyciągają,
z góry na nas spoglądają.

 

Tuż za nimi niedźwiedź biały
zanurzony w wodzie cały.
Słońce daje się we znaki,
upał jest nie byle jaki.

Trochę z boku wielka skała,
a tam lwia rodzina cała.
Lew w półcieniu jak głaz leży
bacznie wszystkich wzrokiem mierzy.

Na polanie wielkie słonie.
Ktoś wyciąga do nich dłonie.
Tak nie wolno! Zapamiętaj!
Wszak to dzikie są zwierzęta.

Są flamingi i bociany,
barwne kaczki, pelikany.
Jastrząb, orzeł, oraz sępy,
każdy z nich ma dziób zagięty.

Koło klatki z niedźwiedziami
pełno dzieci z rodzicami.
Misie pięknie się kłaniają,
śmiesznie głowy przechylają.

Była także pani zebra
lecz przed chwilą gdzieś pobiegła.
Widać Emu, piękne lamy
i gazele jak z reklamy.

Oto tygrys w pręgi cały
łowczy z niego doskonały.
Wspominając dawne życie
o wolności marzy skrycie.

Pora kończyć tę wyprawę,
chociaż wszystko tu ciekawe.
Chętnie kiedyś powrócimy
resztę zwierząt zobaczymy.

 

 

 

 

3. ROZMOWA NA TEMAT UTWORU.

Po wysłuchaniu wiersza warto chwilę porozmawiać z dziećmi na temat jego treści i zadać dzieciom kilka pytań:

 

- Gdzie odbyła się wycieczka?

- Jakie zwierzęta dzieci spotkały w Zoo?

- Które zwierzę najbardziej Ci się spodobało?

- Co to jest Zoo?

- Czy wiecie, że mamy Zoo w Krakowie?

- Czy byliście w Zoo? Jeśli tak, to jakie zwierzęta widzieliście?

 

4. PRACA Z KARTĄ PRACY (propozycja od Sówkowe Zacisze). 

Ćwiczenia umiejętności analizy sylabowej.

Zadaniem dzieci jest narysowanie w okienkach

znajdujących się pod obrazkami zwierząt tylu kropek,

ile sylab występuje w wyrazie.

 

Można też pokolorować wszystkie zwierzątka. http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/analiza-sylabowa-zwierzeta-egzotyczne-1.pdf

 

5. MASAŻYK:

Rodzic czyta dziecku wierszyk, zadaniem dziecka jest odwzorowanie ruchów. Ćwiczenie najlepiej wykonywać w parze i ,,rysować” na plecach partnera. Jednak w obecnej sytuacji masażyk możemy wykonać np. na naszej nodze – udzie.

 

Treść wierszyka:

Afrykańskie słońce mocno w plecy piecze                 (rysowanie koła)

Nasz dżip po pustynnym piasku wolno jedzie            (rysowanie dwóch małych kół)

Wtem widzimy słonia, który wolno człapie                (naśladowanie palcami chodu słonia)

Przy palmie siedzi małpa  po głowie się drapie         (drapanie)

A ja  przytulam się mocno do mojego taty                 (gest objęcia)

Bo właśnie biegną do nas ogromne żyrafy                (uderzanie delikatnie pięściami)

Wtem burza piaskowa niebo przesłoniła                   (rysowanie chmur)

Cała nasza grupa w namiocie się skryła.                  (rysowanie trójkąta)

 



Komentarze
Dodaj komentarz
Imię i Nazwisko
Adres e-mail
Komentarz
Wpisz wynik: 2+3