PROPOZYCJE ZADAŃ dla grupy I - 29.03 - 16.04.2021

ponad 3 lat temu

Wielkanocne zwyczaje.

·       Zapraszam do obejrzenia „Domowego przedszkola”, które przybliży dzieciom tradycje i zwyczaje Świąt Wielkanocnych.

https://youtu.be/bKTM6B04vDY

 

·       Malowane jajka – praca plastyczna. Przygotowujemy dla  dziecka ugotowane na twardo jajko, pędzel i farby oraz podstawkę na jajko. Dzieci malują jajka wg własnego pomysłu lub ozdabiają szablon jajka wycięty z kartonu.

·       Jajko na łyżce – zabawa ruchowa z elementem równowagi. Dziecko ma za zadanie donieść jajko do wyznaczonego miejsca. Można wprowadzić element rywalizacji – wygrywa osoba, która pierwsza dojdzie do wyznaczonego miejsca.

 

·       Szukamy pisanek – zabawa słuchowo-ruchowa. Wycinamy z kolorowego kartonu ( lub kolorowych kartek) kilka jajek i chowamy dowolną ilość w różnych miejscach, tak aby dzieci tego nie widziały. Zadaniem dzieci jest odnalezienie wszystkich pisanek. W tym czasie udzielamy dzieciom wskazówek tak, jak w zabawie „Ciepło – zimno”.  Zabawa trwa dotąd, dopóki szukający nie odszuka wszystkich pisanek. Za każdym razem dzieci określają kolor znalezionej pisanki. Po znalezieniu ukrytych pisanek dzieci mogą segregować pisanki według koloru, przeliczać poszczególne kolory i porównywać ich liczebność.

 

____________________________________________________________________________________________-

WTOREK, 30.03.2021

Temat:   Kurczaczek
 

·       Na przywitanie zapraszam dzieci do wspólnego zaśpiewania piosenki „Na Wielkanoc”.

https://youtu.be/odUgA4v0VdQ

 

·       Kurczątko – rysowanie wierszyka W. Szumanówny. Wypowiadamy słowa wiersza. Zadaniem dzieci jest narysowanie kurczątka zgodnie z instrukcją zawartą w wierszyku.

 

KURCZĄTKO
Kurczątko z jajeczka się urodziło...
Główkę, brzuszek wychyliło.
Na dwie nóżki wyskoczyło.
Czarne oczka otworzyło,
Dziobek mały rozchyliło,
Że jest głodne zakwiliło...

 

·       Kurczątko – zabawa muzyczna.

Zadaniem dziecka jest rytmizowanie tekstu piosenki:

- klaskanie z równoczesnym recytowaniem tekstu

- równoczesne maszerowanie i recytowanie tekstu

- równoczesne klaskanie, maszerowanie z recytacją tekstu

 

Tekst:

Kurczątka, kurczątka w stodole były.

Malutką dziureczką powychodziły

Widziałeś chłopczyku, widziałem panie

Malutką dziureczką patrzyłem na nie

Widziałeś dziewczynko, widziałam panie

Malutką dziureczką patrzyłam na nie

 

Kiedy tekst piosenki zostanie opanowany zapraszam do wspólnej zabawy z pokazywaniem 

https://youtu.be/DAerndlnSpw

 

·       Kwoka i kurczątka – zabawa ruchowa przy muzyce Taniec kurcząt w skorupkach. Jedna osoba to kwoka, druga to kurczątko. Gdy gra muzyka, kurczątko naśladuje sposób poruszania się kurcząt (spaceruje, podskakuje, macha skrzydełkami, grzebie pazurkami). Gdy muzyka milknie, szybko chowa się pod skrzydłami kwoki. Zabawa jest powtarzana kilka razy.

https://youtu.be/e2ziz9Z6G84

BRAWO!

·       Zapraszam na filmik, oto prawdziwa kwoka z kurczakami, warto zobaczyć...

https://youtu.be/KMmaYXA0nkI

_____________________________________________________________________________________________________

ŚRODA  31.03.2021

Temat:  Zajączek

 

  • Wielkanocne zajączki – słuchanie wiersza M. Lewickiej

 

Pytał raz zająca zając, kręcąc noskiem i wzdychając:

„Powiedz drogi przyjacielu, wszak na rzeczach znasz się wielu,

Co dać dzieciom na Wielkanoc: Czy marchewkę ? Świeże siano ?

Pęk sałaty lub kapustę ? Martwię się już tak od szóstej !”

A przyjaciel tak mu powie: „Po co tracić czas i zdrowie !

Schrup marchewkę lepiej sam, bo ja inny pomysł mam.

Zajączkowa niespodzianka – Wielkanocna to pisanka !

Sposób prosty, mówię z góry: trzeba jajko wziąć od kury

I na twardo ugotować, gdy ostygnie pomalować

W kwiatki, kreski, kropki, szlaczki. Ej, ucieszą się dzieciaczki !

Napisz jeszcze swe życzenia – wielkanocne pozdrowienia.

Wszystko już kolego wiesz, więc do pracy teraz spiesz”

Pomknął ucieszony zając ważne słowa powtarzając

A w świąteczny ciepły ranek wszystkie dzieci roześmiane,

Otrzymały niespodzianki: dyngus, bazie i pisanki.

Wraz z żółtymi żonkilami mała kartka z życzeniami:

Niechaj dziś dla wszystkich dzieci wielkanocne słonko świeci,

Dla starszaka i dla brzdąca – pozdrowienia od ZAJĄCA !

 

 Po wysłuchaniu wiersza dziecko stara się odpowiedzieć na pytania:

-  Jaki kłopot miał zając ?

-  Jaką radę dał mu kolega ?

-  Jak robi się pisanki ?

- Jakie niespodzianki dostały dzieci w wielkanocny poranek ?

 

  • Skoki zajączków – zabawa ruchowa z elementem skoku. Dzieci ustawione są na wyznaczonej  linii startu. Wyznaczamy również linię mety. Na sygnał dzieci skaczą w stronę mety. Można zabawę trochę zmodyfikować, wyznaczyć linię startu i mety, na zmianę z dzieckiem rzucać kostką do gry, liczyć oczka na kostce i wykonywać tyle skoków zajęczych ile oczek wskazała kostka – to ważny trening umiejętności matematycznych J

 

  • Zajączki do domu – zabawa ruchowa na czworakach. Dziecko siedzi w siadzie podpartym w norce (poduszka, chustka, coś co wyznaczy miejsce). Na sygnał rodzica: Zajączek na spacer ! - dziecko porusza się skokiem zajęczym. Na hasło: Zajączek do domu ! – wraca do swojej norki.

 

BRAWO!

  • Na koniec zapraszam na filmik przyrodniczy o zającu 
  • https://youtu.be/MMxwpABUweE

__________________________________________________________________________________________________

CZWARTEK  1.04.2021

Temat : Wielkanocny koszyczek

 

  • Koszyk wielkanocny - prezentacja. Przybliżenie dzieciom co symbolizują potrawy ze Święconki

https://youtu.be/84MQP7KNC2g

lub

https://youtu.be/-vS8QYsdefQ

 

  • Wielkanocny koszyk – zabawa dydaktyczna. Gromadzimy różne przedmioty, które powinny się znaleźć w wielkanocnym koszyczku oraz inne drobne przedmioty. Zadaniem dzieci jest wybranie tych, które włożą do koszyczka: jajka, baranka, chleb, sól, babkę wielkanocną. Przypominamy ich znaczenie, np.: jajka – nowe życie; sól – ochrona przez zepsuciem; baranek – symbol Pana Jezusa; babka wielkanocna – radość spotkania przy wielkanocnym stole, masło – symbol dobrobytu.

 

  • Wielkanocny koszyczek – zabawa plastyczno-techniczna.

Gromadzimy na stole potrzebne materiały i zapraszamy dziecko do samodzielnego wyszukania w gazetce oraz wycięcia i wklejenia do koszyczka produktów i potraw, które święcimy na Wielkanoc.

 

Potrzebne materiały:

- kartka z narysowanym koszykiem, który dziecko może wcześniej pomalować farbami, powyklejać bibułą lub pokolorować

- nożyczki

- klej

- gazetki sklepowe (aktualne w których dzieci będą mogły samodzielnie znaleźć i wyciąć z nich przedmioty i potrawy, które wkładamy do koszyczka wielkanocnego: jajka, baranka, chleb, sól, masło, babkę wielkanocną, zajączka wielkanocnego, itp.)

______________________________________________________________________________________________________

 

PIĄTEK   2.04.2021

Temat :  Baba wielkanocna
 

  • Wielkanoc – słuchanie wiersza B. Formy.


Wielkanoc

Święta za pasem, do pracy się bierzemy,

mazurki i baby smaczne upieczemy.
 

Pisanki, kraszanki razem dziś robimy,

wszystkie kolorowe, bardzo się cieszymy.

 

Upiekliśmy z ciasta baranka, zajączka,

z posianej rzeżuchy będzie piękna łączka.
 

W glinianym wazonie bazie i żonkile

a na nich z papieru kurczątka przemiłe.

 

  • Po wysłuchaniu zadajemy pytania dotyczące treści utworu:
  • -  O czym był wiersz ?
  • -  Co dzieci zrobiły w wierszu ?
    -  Co kojarzy się ze świętami wielkanocnymi ?
    -  Jakie wypieki są na świątecznym stole ? 

 

  • Wielkanocna baba  – zabawa badawcza. Przygotowujemy babę wielkanocną. Dzieci określają jej wygląd, zapach, smak. W miarę możliwości zachęcam by angażować dzieci również w kulinarne przygotowania do świąt.

 

  • A teraz zapraszam na krótką gimnastykę ( jak co tydzień w piątek J):

- Skaczemy jak zające

- Turlamy się jak pisanka

- Idziemy jak kaczuszka

- „Do koszyczka” – ćwiczenie przeciw płaskiej stopie. Dziecko siada na dywanie z bosymi stopami, przed nim kładziemy kilka par zwiniętych skarpet i pojemnik - koszyczek. Zadaniem dziecka jest włożenie zwiniętych skarpet za pomocą stóp do koszyczka.

- „Niesiemy babę wielkanocną” – zabawa z elementem równowagi. Rodzic wyznacza trasę, którą będzie pokonywać dziecko. Dziecko staje na starcie z tacą lub deseczką na której położony jest woreczek lub zwinięte skarpetki jak w poprzedniej zabawie. Dziecko idzie powoli i ostrożnie, aby nie zgubić „ładunku” i zatrzymuje się na linii mety lub według ustaleń pokonuje wyznaczony dystans i wraca na miejsce startu. Warto pochwalić dziecko za zręczneniesienie bab wielkanocnych ! Powodzenia!

 

Dodatkowo w wolnym czasie dzieci mogą obejrzeć film związany z Wielkanocą lub zrobić wspólnie z rodzicami eksperymenty z jajkiem 

 

„Sąsiedzi” odc. 63 „Wielkanocne jajko”:    https://youtu.be/ikdSQFgt54w

eksperymenty:

Skaczące jajko:     https://youtu.be/rjeG_CQLLmg

Lewitujące jajko:   https://youtu.be/bGI2X3hsgbg

 

Składam wszystkim Dzieciom i Rodzicom najpiękniejsze życzenia z okazji Świąt Wielkiej Nocy. 

____________________________________________________________________________________________________

WTOREK  6.04.2021

Temat: Jaś i Małgosia

 

Dziś zapraszam przedszkolaki na przygodę z Jasiem i Małgosią.

Przedstawiamy teatrzyk przygotowany specjalnie dla Was J

 

https://youtu.be/v_elkI1kMlc

 

  • Rozmowa z rodzicem na temat bajki:

- Jak miały na imię dzieci z opowiadania?

- Gdzie pewnego ranka wybrały się dzieci?

- Co zobaczyli Jaś i Małgosia w lesie?

- Z czego był zrobiony domek?

- Kto mieszkał w domku?

- Czy staruszka miała dobre zamiary co, do Jasia i Małgosi?

- Co chciała zrobić staruszka z Jasiem i Małgosią?

- Czy Jas i Małgosia wrócili do swojego domu?

- Kto na nich tam czekał?

- Czy Jaś i Małgosia dobrze zrobili, że sami poczęstowali się słodyczami z domku?

- Czy wolno brać słodycze od obcych?

 

  • Po wąskiej dróżce – zabawa ruchowa z elementem równowagi.  Na podłodze układamy ze sznurków, skakanek lub skarpetek „wąską dróżkę” – zadaniem dziecka jest przejść po niej stopa ze stopą, by nie spaść z dróżki.

Następnie układamy dwie równoległe linie w odstępie 20 cm. Na „dróżce” rozkładamy drobne przedmioty np. klocki, woreczki, krążki, zabawki itp. Zadaniem dziecka jest przejść po dróżce, omijając przedmioty, tak by nie zboczyć z dróżki.

 

  • Przeskocz murek - zabawa z elementem skoku. Układamy z klocków murek o wysokości 10-15 cm, takich murków może być trzy, cztery. Dziecko ustawia się przed murkiem i w biegu przeskakuje ponad przeszkodą. Potem wraca na miejsce i powtarza zabawę. Jeśli zburzy murek, musi go naprawić.

 

  • Pierniczki dla Jasia i Małgosi - zabawa dydaktyczna – słuchowa z elementami liczenia .

Do zabawy należy wcześniej narysować i wyciąć kilka serduszek z papieru. Dziecko i rodzic siadają przy stole. Rodzic uderza kilka razy łyżeczką w stół (na początek dwa, trzy razy) – dziecko słucha, zapamiętuje i odwzorowuje ilość uderzeń na serduszku, rysując odpowiednią ilość  kropek dla Jasia i Małgosi.

_________________________________________________________________________________________________

ŚRODA 7.04.2021

Temat: Kopciuszek

 

Dziś zapraszamy dzieci na teatrzyk pt. KOPCIUSZEK 

 

https://youtu.be/jyb_V1ugMmU

 

  • Pomagam Kopciuszkowi – zabawa w segregowanie i oddzielanie ryżu od kaszy lub dowolnych dwóch lub kilku składników jakie będą dostępne w kuchni ( różnych rodzajów makaronów, fasoli od grochu, itp…)

Warto również pobawić się z dzieckiem w układanie i kontynuowanie rytmów, np:

- fasola, fasola, groch; fasola, fasola, groch, itp.

 

  •  Bucik Kopciuszka – zabawa manualna.

Potrzebne materiały: kartki z bloku technicznego lub karton, ołówek lub kredka, dziurkacz do papieru, sznurówka.

Dziecko może odrysować stopę rodzica, a rodzic stopę dziecka na kartonie. Następnie rodzic wycina powstały kształt buta i dziurkuje go dookoła . Zadaniem dziecka jest przewlekanie sznurówki przez dziurki w powstałym bucie.

 

  • Korona dla Kopciuszka – zabawa plastyczna.

Rodzic rysuje na kartce (dwóch kartkach, w zależności od wielkości głowy dziecka) kształt korony. Następnie można poprosić dziecko by spróbowało samodzielnie ją wyciąć .

Dzieci mogą w dowolny sposób zdobić koronę za pomocą farb, kredek, plasteliny. Gotową ozdobioną koronę sklejamy lub zszywamy zszywaczem do papieru.

_______________________________________________________________________________________________

Czwartek:

https://www.youtube.com/watch?v=kv90OSGj5lw&feature=youtu.be

CZWARTEK: Czerwony Kapturek

  1. „Historia Czerwonego Kapturka” – rozmowa na temat teatrzyku

Porozmawiajcie w domu na temat teatrzyku kukiełkowego, który oglądaliście:

  • kto występował w przedstawieniu?
  • spróbuj samodzielnieopowiedz historię Czerwonego Kapturka
  • O co prosiła mama Czerwonego Kapturka?
  • Skąd wilk wiedział, gdzie idzie Czerwony Kapturek?
  • Co się stało z babcią i Czerwonym Kapturkiem?
  • Dlaczego Czerwony Kapturek nie powinna rozmawiać z wilkiem? – warto tutaj zaznaczyć dzieciom, że one też nie powinny rozmawiać z obcymi i udzielać im niektórych informacji

 

  1. „Co jest w koszyczku?” – zabawa rozwijająca spostrzegawczość

W miseczce lub koszyczku włóżcie dowolne produkty. Dziecko opisuje, co znajduje się w koszyku, może przeliczyć elementy, stara się zapamiętać skład koszyczka. Następnie dziecko zamyka  oczy. Rodzic w tym czasie zabiera 1 rzecz z koszyka. Zadaniem dziecka jest powiedzenie, czego brakuje i gdzie znajdowało się to w koszyku. Zabawę można powtórzyć kilka razy.

 

  1. „Kim jestem?” – zabawa dramowa

Pobawcie się całą rodzinę w kalambury z Czerwonego Kapturka. Możecie wydrukować postaci z Czerwonego Kapturka, samodzielnie sobie wymyślać kim jesteście lub podzielić się na drużyny i napisać postaci na kartce (wtedy pomożecie dzieciom odczytać postać). Każdy z rodziny, po kolei, stara się ruchem przedstawić wybraną przez siebie lub wylosowaną postać z Czerwonego Kapturka. Zadaniem reszty rodziny jest odgadnięcie kim jest osoba przedstawiająca.

 

  1. "Tropem leśniczego" - zabawa tropiąca

Pochowajcie w domu/pokoju różne zabawki. Następnie pobawcie się w leśniczego, który w lesie zagubionych rzeczy. W celu ułatwienia zadania osoba, która chowała przedmiot może mówić „ciepło-zimno” lub możecie pozostawić „ślady” prowadzące do ukrytych przedmiotów.

_____________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK  9.04.2021

Temat:  Trzy świnki.

Zapraszamy na teatrzyk „Trzy świnki”

https://www.youtube.com/watch?v=vO4_FpDTWR4&feature=youtu.be

 

  • Rozmowa na temat treści bajki:

- Ile świnek postanowiło zbudować sobie domy ?

- Z czego świnki budowały swoje domki ?

- Co się stało z domkiem ze słomy i z drewna gdy przyszedł wilk ?

- Czy trzecia świnka też straciła domek ? Dlaczego?

 

  • Ćwiczenia oddechowe na początek można zaproponować dziecku dmuchanie w różnego rodzaju piórka, kawałki bibuły lub waty – można sprawdzać co uniesie się najwyżej, co poleci najdalej…

- Zabawy ze świeczką- zabawa polega na zdmuchiwaniu zapalonej świeczki, dmuchaniu na płomień świecy z różnym nasileniem, tak aby świeczka nie zgasła.

- Bańki mydlane- czyli nic innego jak puszczanie baniek mydlanych.

- „Traf do bramki!”- dmuchanie na piłeczkę pingpongową, tak aby trafiła do celu, czyli np. do bramki, którą samodzielnie możemy wykonać z postawionego pudełka kartonowego.

 

  • Zabawy konstrukcyjne – zachęcamy dzieci, by z różnych dostępnych w domu rodzajów klocków zbudowały domki. Gdy powstanie kilka różnych domków można sprawdzić, który z nich jest najtrwalszy, który najtrudniej zburzyć (np. dmuchaniem, delikatnym stukaniem , itp.)

 

Miłej zabawy!

___________________________________________________________________________________________________

PONIEDZIAŁEK  12.04.2021

Temat: Moja ulubiona bajka.

  • Książeczki dla dzieci – oglądanie książeczek ilustrowanych dla dzieci.

Porozmawiajcie z dzieckiem: do czego służą książki? Z czego składa się książka? (okładka na której jest tytuł, autor, ilustracje, które wykonuje ilustrator, numery stron…) Wyjaśnijcie pojęcia:  autor, ilustrator.

 

  • Baśniowe zagadki: Zagadki na podsumowanie teatrzyków z poprzedniego tygodnia:

- Jaka to dziewczynka: ma roboty wiele, a na pięknym balu gubi pantofelek?

( KOPCIUSZEK)

 

- Chłopczyk i dziewczynka zabłądzili nocą. Patrzą … okienka wśród lasu migocą.

Domek z piernika!  Wejdźmy do środka!  Ach, czy nic złego dzieci nie spotka?

( JAŚ I MAŁGOSIA)

 

- Przez las idzie ścieżką wesoła dziewczynka. Wilk skrył się za górką i oczami błyska. Ach, strzeż się dziewczynko groźnego wilczyska.

( CZERWONY KAPTUREK )

 

  • Moja ulubiona bajka – rodzic prosi dziecko, by opowiedziało o swojej ulubionej bajce, (może będzie to jakaś z tych, które wspólnie czytacie lub które dziecko ostatnio oglądało, może jakiś z teatrzyków z poprzedniego tygodnia ?).  W tym tygodniu postarajcie się Państwo przeczytać dziecku ulubioną bajkę ze swojego dzieciństwa, podzielcie się swoimi wspomnieniami z dzieciństwa dotyczącymi czytania. Porozmawiajcie o tym i narysujcie wspólnie z dzieckiem rysunek do ulubionej bajki.

Jak Państwo wiecie nasze przedszkole bierze udział w projekcie „Mały Miś w świecie wielkiej literatury”. W ramach projektu chciałabym stworzyć wspólną książeczkę dziecięcych hitów książkowych i recenzji. Poniżej zamieszczę szablon strony, na którym proszę by dzieci wykonały rysunek do swojej ulubionej książki, a rodzic zeskanował go lub wykonał jego zdjęcie. Rodziców proszę, by wpisali tytuł, autora oraz kilka zdań na temat książki (wg szablonu). http://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/przedszkolna-ksiazeczka.pdf

Na zakończenie projektu scalę wszystkie pliki i będziemy omawiać je z dziećmi po powrocie do przedszkola.

Miłego czytania!

_________________________________________________________________________________________________________

WTOREK, 13.04.2021

Teatrzyk "Rzepka" https://www.youtube.com/watch?v=ipURzApda_8&feature=youtu.be

  • Po oglądnięciu teatrzyku można zadać dziecku pytania:

- Co zasadził dziadek ?

- Kogo dziadek zawołał na pomoc ?

Jeśli macie Państwo ilustrowaną książeczkę z wierszem J. Tuwima „Rzepka” warto po nią sięgnąć i pobawić się z dzieckiem w liczenie (a zarazem ćwiczyć liczebniki porządkowe):

-Kto ciągnie pierwszy ?

- Kto drugi ?

- Kto jest na końcu ?

- Kogo ciągnie Mruczek ? itp…

 

  • Smaczne, zdrowe - zagadki smakowe.

Dziecko odgaduje nazwy zgromadzonych warzyw za pomocą zmysłu smaku, określa ich smak, nazywa.Warto poszerzać wiedzę dzieci na temat walorów zdrowotnych różnych warzyw, można wyjaśnić dziecku określenia: krzepki, zdrowy, witaminy.

 

  • Moja roślinka – w przedszkolu wiele radości sprawiło dzieciom pielęgnowanie własnoręcznie posadzonych roślinek. Zachęcam by i w domu założyć hodowlę np. rzeżuchy.

Potrzebne będą: pojemnik po jogurcie jako doniczka, wata, woda i nasiona rzeżuchy.

Do pojemniczka dziecko wkłada watę, zwilża ją wodą, rozsypuje równomiernie nasiona i jeszcze raz spryskuje wodą.

Bardzo ważne by codziennie sprawdzać, podlewać i opiekować się własnymi roślinkami!

_____________________________________________________________________________________________________________

ŚRODA, 14.04.2021

Temat:  Smok wawelski.

Dziś zapraszam na teatrzyk, który przygotowałyśmy dla Was z Panią Agatą

„O smoku wawelskim”

https://youtu.be/EP8LYs7ghwk

 

Warto porozmawiać z dzieckiem na temat treści:

- Kto występował w teatrzyku?

- Kto bał się smoka ? Dlaczego?

- Kto chciał pokonać smoka ?

- Komu udało się pokonać smoka ? Jak go pokonał ?

- Czy smoki są na świecie?

Propozycje zabaw :

 

  • Smocze odgłosy – zabawa dźwiękonaśladowcza (ćwiczy aparat mowy).

Dzieci naśladują odgłosy wydawane przez smoka:

- ryczymy jak zły smok

- śmiejemy się jak smok zadowolony

- mlaskamy jak jedzący smok

- chłepczemy wodę – jak robiłby to smok

- ziejemy ogniem

 

  • Jak smok – zabawa ruchowa. Rodzic wydaje polecenia w jaki sposób dziecko ma się poruszać, np.:
  • jak smok gumowa zabawka
  • jak smok na sprężynkach
  • jak smok bardzo ciężki
  • jak smok zmęczony
  • jak smok wesoły
  • jak smok skrzydlaty
  • jak smok zmarznięty, itp…

 

  • Komponowanie sylwety smoka z figur geometrycznych.

Ponieważ smok pękł na wiele kawałków, to dzieci składają go z wielu figur geometrycznych .

Rodzic wcześniej do zabawy musi przygotować różne małe i większe figury geometryczne (można wyciąć z kolorowego kartonu):trójkąty, kwadraty, prostokąty, koła. Można wykorzystać również klocki.

_____________________________________________________________________________________________

CZWARTEK  15.04.2021

Temat:  O rybaku i złotej rybce.

 

Zapraszam na teatrzyk przygotowany dla Was w przedszkolu  „O rybaku i złotej rybce”

https://youtu.be/-gRGNdB5njw

 

Rozmowa na temat treści bajki:

- Kto występował w teatrzyku ?

- Jak wyglądała rybka, którą złowił rybak ?

- O co rybka poprosiła rybaka ?

- Jaka była żona rybaka ? ( możemy wyjaśnić dziecku pojęcie chciwość)

- Czego chciała żona rybaka ?

- Co się stało przy kolejnym żądaniu rybki ?

 

  • Zabawa badawcza „Rybki” – dziecko z pomocą rodzica sprawdza , które przedmioty toną w wodzie, a które nie. Przygotowujemy miskę z wodą oraz różne przedmioty . Przed przystąpieniem do eksperymentu dziecko może samo próbować stwierdzać czy dany przedmiot będzie tonął, czy unosił się na wodzie.

Dziecko może próbować określić rodzaj materiału, z którego jest wykonany dany przedmiot. Na koniec liczymy ile „rybek” pływa, a ile tonie.

 

  • Złów rybkę – zabawa zręcznościowa.

Potrzebne będą: szklana butelka po soku (by była stabilna), patyk ( lub np. widelec) i sznurówka (lub kawałek grubej nici, włóczki). Z patyka i sznurówki przygotowujemy wędkę, butelkę stawiamy na podłodze.

Dziecko trzymając „wędkę” próbuje umieścić koniec sznurówki w butelce

_____________________________________________________________________________________________________

PIĄTEK  16.04.2021

Temat:  Calineczka

 

Zapraszam na teatrzyk pt. „Calineczka”.

https://youtu.be/ZrmkGInrBQ8

 

  • Łąka dla Calineczki – zabawa plastyczna.

Zabawa polega na wykonaniu łąki na kartce papieru za pomocą farb i stempli z warzyw – marchewki, ziemniaków, piękne kwiatki wychodzą z przeciętego zrolowanego liścia kapusty pekińskiej, lub stempelki można zrobić oczywiście z tego co tam macie państwo dostępne w domu pod ręką.

Miłego stemplowania.

 

  • Kwiatkowa matematyka – zabawa matematyczna. Należy wyciąć płatki kwiatka – kółeczka  dowolnej wielkości (mogą to zrobić Państwo, ale mogą to zdobić same dzieci doskonaląc umiejętność posługiwania się nożyczkami). Można też w zabawie wykorzystać plastikowe nakrętki.

Zadaniem dziecka będzie układanie kwiatów z daną liczbą płatków .

Na początek Rodzic mówi ile płatków ma mieć kwiatuszek – dziecko układa (trzy, cztery).

Później zabawę można utrudnić i zamiast mówić klaskać lub stukać (trzy, cztery razy) – dziecko liczy stuknięcia lub klaśnięcia i układa tyle płatkówile usłyszało stuknięć.