PROPOZYCJE PRACY ZDALNEJ DLA GR VI - 17 -20.12.2021
Propozycje zabaw dydaktycznych na 17.12.2021
- ,,Choinka” E. Chilińska-Karpowicz – ćw. logopedyczne
Rodzic recytuje wiersz, a dzieci jak echo powtarzają każdy wers, dokładnie wymawiając słowa.
Choineczka rośnie w borze i napłakać się nie może,
Że smutna tutaj stoi, nie rozświetla twych pokoi
Bombeczkami, gwiazdeczkami.
Choineczka stoi w borze i napłakać się nie może
Że w pokoju będzie stała, salon wielki oświetlała
Bombeczkami, gwiazdeczkami,
Bombeczkami, gwiazdeczkami.
- Labirynt – zabawa matematyczna. Pokonanie liczbowego labiryntu. Karta pracy w linku (do wyboru)
https://eduzabawy.com/karty_pracy/labirynt-matematyczny/boze-narodzenie/
- Zajęcia rytmiczne
https://www.youtube.com/watch?v=H08aiHpZK_s
- Zrób samodzielnie albo z pomocą rodzeństwa/ rodziców kartkę świąteczną/zimową
- Zabawa z literkami
Dziecko otrzymuje kartę, która zawiera zarówno litery małe jak i wielkie, dla ułatwienia odróżnione zostały samogłoski od spółgłosek odpowiednimi kolorami (karta w linku do zabawy). I prosimy aby dziecko odnalazło daną literę. Jeśli dziecko ma problem ze znalezieniem literki – dajemy podpowiedź np. ta literka znajduje się na dole kartki obok samogłoski ,,A’’
https://www.nauczycielskiezacisze.pl/2016/02/wyszukujemy-litery-zabawa-na-utrwalenie.html
- Posegreguj kredki, poukładaj zabawki na półkach, posprzątaj swój pokój
- Audiobook dla dzieci - ,,Przyjaźń na końcu świata, czyli bajka o pomocy”
https://www.youtube.com/watch?v=nt_5gJcMDAw
________________________________________________________________________________________________________________
20.12.2021 - Temat: Nadchodzą Święta
- Ćwiczenia z wykorzystaniem Metody Ruchu Rozwijającego W. Sherbone
Dziecko zaprasza do ćwiczeń rodzeństwo lub jednego z rodziców - przykładowe zabawy w filmiku poniżej:
https://www.youtube.com/watch?v=PSo5hoqiNL0
- „Skrzynia skarbów”- zabawa dydaktyczna rozwijająca zmysł dotyku
- Rodzic wkłada kilka przedmiotów do pudełka lub worka ( ściereczka, gąbka do naczyń, wałek, tłuczek, deska, bombka, łańcuch, gwiazdka itp.) następnie zasłania dziecku oczy, które za pomocą dotyku rozpoznaje, nazywa je i dzieli na sylaby. Na koniec segreguje na przedmioty kuchenne i świąteczne.
- „Boże Narodzenie czy Wielkanoc?”- zabawa ruchowa
- Dziecko porusza się do melodii, na przerwę w muzyce- dziecko słucha opisu różnych czynności wykonywanych tradycyjnie w czasie Świąt Wielkanocnychi Bożego Narodzenia np.: ubieramy choinkę, chodzimy z koszyczkiem święcić pokarmy, przygotujemy wieczerzę wigilijną, jemy śniadanie wielkanocne itp. Jeśli opis dotyczy Wielkanocy, przykucają, obejmują kolana rękami i „zamieniają się” w pisankę (mogą się bujać na wygiętych w łuk plecach). Natomiast, kiedy opis związany jest z tradycjami bożonarodzeniowymi, ustawiają się prosto, „zamieniając się” w choinkę (tworzą nad głową trójkąt z rąk).
- „Jak przygotowujemy się do Świąt”- zabawa naśladowcza
Zabawa dla całej rodziny: dziecko losuje karteczkę z czynnością którą musi pokazać za pomocą gestów bez użycia słów. Osoba,która odgadnie czynność losuje kolejną karteczkę. Zabawa trwa do ostatniej kartki.
Pomoce do zabawy w załączniku.
- „Ściereczka” - zabawa na określanie położenia
Rodzic kładzie ściereczkę w różnych miejscach,zadaniem dziecka jest określenie jej położenia używając następujących pojęć: nad, pod, za, przed, na, obok, pomiędzy itp.
- Zadanie dla dzieci: Przystrój pokój ozdobami świątecznymi- postaraj się je zrobić samodzielnie.
https://images.dlaprzedszkoli.eu/magicznesiodemki/zalacznik-20122021.pdf