GRUPA 6 SMOKI

ZDJĘCIE GRUPOWE:

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2024:

ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW

- poznanie litery Ł, ł – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej u dzieci;

- wzbogacenie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka

- rozwijanie logicznego myślenia

- doskonalenie kompetencji matematycznych: rozwiązywanie prostych zadań matematycznych

- aktywne uczestniczenia w ćwiczeniach gimnastycznych: dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń

- kształtowanie poczucia rytmu poprzez uczestnictwo w zabawach muzycznych

 

WIOSNA NA WSI

- poznanie litery F, f – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas obcowania ze zwierzętami;

- nauka piosenki „Zapracowany kogut”;

- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek oraz zadawania pytań;

- układanie historyjki obrazkowej, zgłębianie wiedzy jak powstaje wełniany szalik;

- zapoznanie z różnymi rodzajami wag;

- ważenia przedmiotów, określanie co jest cięższe / lżejsze;

- zgłębianie wiedzy jak wyglądała praca rolnika kiedyś i dziś;

- stwarzanie okazji do improwizacji przy muzyce

- wykonanie makiety wiejskiego podwórka;

DBAMY O PRZYRODĘ

- odkrywanie litery ż, Ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;

- rozwijanie słuchu fonematycznego;

- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety;

- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię;

- utrwalanie zasad segregacji śmieci;

- doskonalenie umiejętności liczenia;

- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe w sali i na powietrzu;

 

PUK, PUK – TO JA SZTUKA

- rozwijanie percepcji słuchowej;

- zapoznanie dzieci z polskimi banknotami i monetami;

- wysłuchanie wybranych utworów F. Chopina, rozwijanie wiedzy na temat życia i twórczości kompozytora;

- wykonanie pracy plastycznej „barwy muzyki”;

- wypowiadanie się na temat zawodów związanych ze sztuką, filmem i teatrem;

- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;

- rozwijanie umiejętności współdziałania w małych zespołach;