GRUPA 2 SMERFY

ZDJĘCIE GRUPOWE:

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2024:

  1.  Książki nasi przyjaciele
  • Zaznajomienie z wyposażeniem księgarni, pracą księgarza.
  • Poznanie różnic między księgarnią a biblioteką.
  • Utrwalenie liczebników porządkowych.
  • Kształtowanie postawy szanowania książek.
  • Rozwijanie zainteresowań czytelniczych dzieci.
  • Zwiększenie koordynacji ruchowej.

 

  1.  Wiosenny ogród
  • Zapoznanie z narzędziami ogrodniczymi i pracami wykonywanymi w ogrodzie wiosną.
  • Rozwijanie zainteresowań przyrodniczych.
  • Zauważanie różnic pomiędzy drzewami liściastymi i iglastymi.
  • Zwrócenie uwagi na cechy jakościowe elementów zbioru.
  • Utrwalanie aspektu kardynalnego i porządkowego.
  • Usprawnianie precyzyjnych ruchów rąk, dłoni i palców
  • Rozwijanie wrażliwości na piękno przyrody.

 

  1. Dbamy o zdrowie wiosną
  • Poznanie terminu „zdrowe odżywianie”
  • Uzmysłowienie sobie, że złe nawyki prowadzą do nadwagi, otyłości oraz mogą być przyczyną chorób.
  • Zapoznanie z zawodem lekarza.
  • Rozwijanie postawy odpowiedzialności za własne zdrowie.
  • Rozwijanie wrażliwości estetycznej.
  • Kształtowanie wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej dzieci.
  • Doskonalenie umiejętności wyrażania muzyki ruchem.

 

  1. Kraków moja mała ojczyzna
  • Zapoznanie z wybranymi legendami krakowskimi.
  • Utrwalenie znajomości symboli narodowych.
  • Kształtowanie postawy patriotycznej.
  • Rozwijanie małej motoryki – precyzyjnych ruchów palców oraz koordynacji oko-ręka.
  • Doskonalenie refleksu psychoruchowego.
  • Rozumienie pojęć: daleko – blisko, dalej – bliżej.
  • Rozwijanie orientacji przestrzennej.

 

  1.  Nasi pupile
  • Poszerzanie wiedzy na temat zwierząt domowych.
  • Utrwalenie znajomości figur geometrycznych.
  • Rozwijanie percepcji wzrokowej w trakcie układania figur geometrycznych.
  • Reagowanie na zmiany charakteru i nastroju muzyki.
  • Uświadomienie sobie wartości przyjaźni.
  • Uświadomienie, że należy zachować ostrożność w kontaktach z nieznanymi zwierzętami.
  • Rozumienie potrzeby ponoszenia odpowiedzialności za zwierzęta i konieczności opiekowania się nimi.