GRUPA 3 CZARODZIEJE
ZDJĘCIE GRUPOWE:
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2024:
- POZNAJEMY ŻYWIOŁY
- poszerzanie słownika czynnego o słowa: zawierucha, wicher, zefirek;
- rozumienie poje?c? przyrodniczych;
- c?wiczenia komunikacji w oparciu o piosenke? i wiersz;
- doskonalenie spostrzegawczos?ci;
- kształtowanie poszanowania dla s?rodowiska;
- rozwijanie dos?wiadczen? sensorycznych;
- aktywne uczestnictwo w zabawach ruchowych i muzycznych;
- wdraz?anie do przestrzegania reguł;
2. CO Z CZEGO OTRZYMUJEMY?
- poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
- zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej,
- zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera, papieru
- poznawanie zwierząt: owcy i barana,
- poznawanie pochodzenia wełny,
- rozwijanie sprawności manualnej
- DBAM O ŚRODOWISKO
- poznanie kolejnos?ci działan? technicznych podczas sadzenia ros?lin do ziemi i wody;
- rozumienie znaczenia wody dla z?ycia na Ziemi;
- us?wiadamianie potrzeby racjonalnego i oszcze?dnego gospodarowania woda? w codziennych sytuacjach;
- rozwijanie zainteresowan? badawczych;
- wdraz?anie do uwaz?nego słuchania utworu literackiego;
- doskonalenie kompetencji je?zykowych;
- kształtowanie postawy zaciekawienia otaczaja?cym s?wiatem;
- umieje?tnos?c? poste?powania w stycznos?ci z ogniem;
- nauka rozpoznawania niebezpieczen?stwa;
- c?wiczenie w klasyfikowaniu i segregowaniu przedmioto?w;
- JESTEM POLAKIEM!
- Kształtowanie pożądanych postaw ? postawy patriotycznej
- Rozbudzanie poczucia przynależności narodowej
- Rozpoznawanie godła, hymnu i barw narodowych Polski
- Rozbudzenie zainteresowania historią i tradycjami swojego kraju
- Rozumienie znaczenia i odczuwanie szacunku dla symboli narodowych
- Kształcenie zmysłu estetycznego i wrażliwości w kontakcie z kulturą, sztuką ludową i muzyką
- Wzbogacenie słownictwa o nowe pojęcia związane z poznawaniem swojego kraju