GRUPA 6 SMOKI
ZDJĘCIE GRUPOWE:
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA KWIECIEŃ 2024:
ZWIERZĘTA NASZYCH PÓL I LASÓW
- poznanie litery Ł, ł – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- wzbogacenie wiedzy przyrodniczej u dzieci;
- wzbogacenie wiedzy na temat życia pszczół i ich znaczenia w życiu człowieka
- rozwijanie logicznego myślenia
- doskonalenie kompetencji matematycznych: rozwiązywanie prostych zadań matematycznych
- aktywne uczestniczenia w ćwiczeniach gimnastycznych: dbanie o dokładność wykonywania ćwiczeń
- kształtowanie poczucia rytmu poprzez uczestnictwo w zabawach muzycznych
WIOSNA NA WSI
- poznanie litery F, f – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- utrwalanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas obcowania ze zwierzętami;
- nauka piosenki „Zapracowany kogut”;
- rozwijanie umiejętności rozwiązywania zagadek oraz zadawania pytań;
- układanie historyjki obrazkowej, zgłębianie wiedzy jak powstaje wełniany szalik;
- zapoznanie z różnymi rodzajami wag;
- ważenia przedmiotów, określanie co jest cięższe / lżejsze;
- zgłębianie wiedzy jak wyglądała praca rolnika kiedyś i dziś;
- stwarzanie okazji do improwizacji przy muzyce
- wykonanie makiety wiejskiego podwórka;
DBAMY O PRZYRODĘ
- odkrywanie litery ż, Ż: małej i wielkiej, drukowanej i pisanej;
- rozwijanie słuchu fonematycznego;
- rozwijanie opiekuńczego stosunku względem planety;
- zachęcanie do dbania o planetę Ziemię;
- utrwalanie zasad segregacji śmieci;
- doskonalenie umiejętności liczenia;
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe w sali i na powietrzu;
PUK, PUK – TO JA SZTUKA
- rozwijanie percepcji słuchowej;
- zapoznanie dzieci z polskimi banknotami i monetami;
- wysłuchanie wybranych utworów F. Chopina, rozwijanie wiedzy na temat życia i twórczości kompozytora;
- wykonanie pracy plastycznej „barwy muzyki”;
- wypowiadanie się na temat zawodów związanych ze sztuką, filmem i teatrem;
- rozwijanie umiejętności logicznego myślenia;
- rozwijanie umiejętności współdziałania w małych zespołach;