O PRZEDSZKOLU
Samorządowe Przedszkole w Krakowie przy ul. Jadwigi z Łobzowa
rozpoczęło swoją dydaktyczno-wychowawczą działalność 1 maja 1961 roku.
Wieloletnie doświadczenie pozwoliło stworzyć nowoczesną placówkę oświatową, spełniającą wysokie standardy dotyczące warunków lokalowych, wyposażenia sal dydaktycznych w pomoce, zabawki i urządzenia, w której dzieci chętnie spędzają czas przy zabawie i nauce.
Każda sala zaopatrzona jest w bogaty i różnorodny zestaw nowoczesnych zabawek, gier, przyborów, pomocy dydaktycznych dostosowanych do wieku dzieci z poszczególnych grup.
Przedszkole posiada:
- sale dydaktyczne wyposażone w sprzęt sportowy, pomoce do zajęć ruchowych oraz gimnastyki korekcyjnej, aerobiku, lekcji tańca towarzyskiego czy nauki języka angielskiego
- piękny, duży ogród wyposażony w atrakcyjne urządzenia do zabawy
- własną kuchnię, w której są przygotowywane posiłki dla dzieci
Przedszkole otoczone jest dużym ogrodem, który wyposażony jest w bezpieczny, ekologiczny sprzęt do zabaw.
Personel z wyższym wykształceniem pedagogicznym zapewnia dzieciom opiekę od 7.00 do 17.00.
Personel przedszkola to wysoko wykwalifikowana kadra, mająca odpowiednie wykształcenie oraz podejście do dzieci. Współpracujemy z Poradnią Psychologiczno - Pedagogiczną dla dzieci w wieku przedszkolnym przy ul. Popławskiego (szczegóły w zakładce: Kontakt)
Głównym celem działalności nauczycieli jest wspomaganie i ukierunkowanie rozwoju dziecka zgodnie z jego wrodzonym potencjałem i możliwościami rozwojowymi w relacjach ze środowiskiem społeczo – kulturowym i przyrodniczym oraz tworzenie radosnej atmosfery do nauki i zabawy.
Dyrektor przedszkola: mgr Bożena Białas
Wicedyrektor Przedszkola: mgr Anna Szlachta
Nauczyciele grupy I: mgr Magdalena Wójcik, mgr Anna Szlachta, mgr Bożena Białas
Pomoc nauczyciela grupy I: Agnieszka Fielek
Nauczyciel grupy II: mgr Kinga Madeja
Pomoc nauczyciela grupy II: Urszula Sewioł
Nauczyciele grupy III: Marzena Paprocka
Nauczyciele grupy IV :mgr Małgorzata Zięba, mgr Anna Mielińska
Nauczyciele grupy V: mgr Agata Woińska, mgr Edyta Furman
Nauczyciele grupy VI: mgr Renata Stawowiak, mgr Teresa Klucznik - Hajto
Specjaliści:
Logopeda: mgr Katarzyna Jarawka
Psycholog: mgr Adrianna Nowakowska
Rytmika: mgr Magdalena Korpak
Taniec towarzyski:
GŁÓWNE CELE NASZYCH DZIAŁAŃ:
- kształtowanie u dzieci odporności emocjonalnej koniecznej do racjonalnego radzenia sobie w nowych i trudnych sytuacjach;
- wspomaganie dzieci w rozwijaniu uzdolnień oraz kształtowanie czynności intelektualnych potrzebnych dzieciom w codziennych sytuacjach i dalszej edukacji;
- rozwijanie umiejętności społecznych niezbędnych do budowania poprawnych relacji z dziećmi i dorosłymi;
- stwarzanie warunków sprzyjających wspólnej, zgodnej zabawie oraz nauce dzieci o zróżnicowanych możliwościach fizycznych i grach sportowych;
- troska o zdrowie i sprawność fizyczną dzieci, zachęcanie ich do udziału w zabawach i grach sportowych;
- budowanie dziecięcej wiedzy o świecie społecznym, przyrodniczym i technicznym oraz rozwijanie umiejętności prezentowania swoich przemyśleń w sposób zrozumiały dla innych;
- wprowadzanie dzieci w świat wartości estetycznych oraz rozwijanie umiejętności wypowiadania się poprzez muzykę, małe formy teatralne, sztuki plastyczne;
- kształtowanie u dzieci poczucia przynależności społecznej (do rodziny, grupy rówieśniczej i wspólnoty narodowej) oraz postawy patriotycznej;
- zapewnienie dzieciom lepszych szans edukacyjnych poprzez wspieranie ich ciekawości, aktywności i samodzielności, a także wzbogacanie wiadomości i rozwijanie umiejętności, które są ważne w edukacji szkolnej.
ZADANIA PRZEDSZKOLA:
- Wspieranie wielokierunkowej aktywności dziecka poprzez organizację warunków sprzyjających nabywaniu doświadczeń w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze jego rozwoju.
- Tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę i odpoczynek w poczuciu bezpieczeństwa.
- Wspieranie aktywności dziecka podnoszącej poziom integracji sensorycznej i umiejętności korzystania z rozwijających się procesów poznawczych.
- Zapewnienie prawidłowej organizacji warunków sprzyjających nabywaniu przez dzieci doświadczeń, które umożliwią im ciągłość procesów adaptacji oraz pomoc dzieciom rozwijającym się w sposób nieharmonijny, wolniejszy lub przyspieszony.
- Wspieranie samodzielnej dziecięcej eksploracji świata, dobór treści adekwatnych do poziomu rozwoju dziecka, jego możliwości percepcyjnych, wyobrażeń i rozumowania, z poszanowaniem indywidualnych potrzeb i zainteresowań.
- Wzmacnianie poczucia wartości, indywidualność, oryginalność dziecka oraz potrzeby tworzenia relacji osobowych i uczestnictwa w grupie.
- Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i b ezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym.
- Przygotowywanie do rozumienia emocji, uczuć własnych i innych ludzi oraz dbanie o zdrowie psychiczne, realizowane m.in. z wykorzystaniem naturalnych sytuacji, pojawiających się w przedszkolu oraz sytuacji zadaniowych, uwzględniających treści adekwatne do intelektualnych możliwości i oczekiwań rozwojowych dzieci.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych budujących wrażliwość dziecka, w tym wrażliwość estetyczną, w odniesieniu do wielu sfer aktywności człowieka: mowy, zachowania, ruchu, środowiska, ubioru, muzyki, tańca, śpiewu, teatru, plastyki.
- Tworzenie warunków pozwalających na bezpieczną, samodzielną eksplorację otaczającej dziecko przyrody, stymulujących rozwój wrażliwości i umożliwiających poznanie wartości oraz norm odnoszących się do środowiska przyrodniczego, adekwatnych do etapu rozwoju dziecka.
- Tworzenie warunków umożliwiających bezpieczną, samodzielną eksplorację elementów techniki w otoczeniu, konstruowania, majsterkowania, planowania i podejmowania intencjonalnego działania, prezentowania wytworów swojej pracy.
- Współdziałanie z rodzicami, różnymi środowiskami, organizacjami i instytucjami, uznanymi przez rodziców za źródło istotnych wartości, na rzecz tworzenia warunków umożliwiających rozwój tożsamości dziecka.
- Kreowanie, wspólne z wymienionymi podmiotami, sytuacji prowadzących do poznania przez dziecko wartości i norm społecznych, których źródłem jest rodzina, grupa w przedszkolu, inne dorosłe osoby, w tym osoby starsze, oraz rozwijania zachowań wynikających z wartości możliwych do zrozumienia na tym etapie rozwoju.
- Systematyczne uzupełnianie, za zgodą rodziców, realizowanych treści wychowawczych o nowe zagadnienia, wynikające z pojawienia się w otoczeniu dziecka zmian i zjawisk istotnych dla jego bezpieczeństwa i harmonijnego rozwoju.
- Systematyczne wspieranie rozwoju mechanizmów uczenia się dziecka, prowadzące do osiągnięcia przez nie poziomu umożliwiającego podjęcie nauki w szkole.
- Organizowanie zajęć – zgodnie z potrzebami – umożliwiających dziecku poznawanie kultury i języka mniejszości narodowej lub etnicznej lub języka regionalnego – kaszubskiego.
- Tworzenie sytuacji edukacyjnych sprzyjających budowaniu zainteresowania dziecka językiem obcym nowożytnym, chęci poznawania innych kultur.
Organem prowadzącym Przedszkole jest Gmina Miejska Kraków
Organem sprawującym nadzór pedagogiczny jest Małopolski Kurator Oświaty w Krakowie
Organizujemy zajęcia otwarte dla Rodziców, dzięki którym Rodzic ma okazję zobaczyć swoją pociechę w czasie nauki i zabawy na tle grupy rówieśniczej.
Kilka razy w roku dzieci biorą udział w wycieczkach plenerowych – Kopalnia soli w Bochni, w Wieliczce, do fabryki cukierków, gospodarstw agroturystycznych; Czasław, Rogate Ranczo, do Jerzmanowic, Jaskini Nietoperza, Jaskini Wierzchowskiej, starsze grupy do podziemi Rynku w Krakowie.
Aktywnie uczestniczymy w różnego rodzaju akcjach charytatywnych. Naszą szczególną troską otaczamy bezpańskie psy i koty ze schroniska w Harbutowicach i raz w roku przekazujemy im zebraną karmę w formie Gwiazdki dla ZWIERZAKA. Jesteśmy również otwarci na działalność stowarzyszenia Dobromir i raz w roku umożliwiamy im zorganizowanie w naszym przedszkolu jednej z akcji, bierzemy udział w ogólnopolskiej akcji Góra Grosza. Dzieci biorą udział w lekcjach edukacyjnych w muzeach: Narodowym, Historycznym.
Organizujemy „DNI OTWARTE” w ramach programu adaptacyjnego przedszkola dla rodziców dzieci 3-letnich.
Zgodnie z najnowszą podstawą programową w każdej grupie odbywają się zajęcia z języka angielskiego prowadzone przez nauczycielki poszczególnych grup.
Organizujemy na terenie przedszkola lekcje poglądowe z zakresu muzyki poważnej, doświadczeń chemicznych i fizycznych (Fizyka dla Smyka)
Dzieci mogą rozwijać swoje zainteresowania na Kółku Plastycznym „Mali Artyści”, Kółku z Programowania czy Kółku Muzycznym.
W naszym przedszkolu obchodzimy święta okazjonalne (Dzień Mamy i Taty, Dzień Babci i Dziadka, Święta Wielkanocne/ Bożego Narodzenia, itp.) i inne (np. Dzień Lasu, Dzień Uśmiechu, Dzień Wody, Dzień Słońca, itp.).
Organizujemy również warsztaty dla Dzieci i Rodziców: np. Warsztaty Wielkanocne, Bożonarodzeniowe czy warsztaty z gliny.
Już od kilku lat bierzemy udział w ogólnopolskim programie „Mamo, Tato – wolę wodę”. Promujemy zdrowy i bezpieczny styl życia, prawidłowe postawy społeczne.
Współpracujemy ze Stowarzyszeniem Rozwoju i Integracji Młodzieży STRIM, które jest jedną z największych organizacji w Polsce zajmujących się wolontariatem europejskim EVS (każdego roku koordynuje w Krakowie działalność organizacji goszczących ponad 20 zagranicznych wolontariuszy) – szczegóły o naszych Wolontariuszach w zakładce – EVS Wolontariat Europejski – na naszej stronie internetowej.
Współpracujemy z instytucjami oświatowymi:
Domami Kultury,
Samorządowymi Przedszkolami,
Komendą Wojewódzką Policji w Krakowie,
Publiczną Biblioteką na ul. Królewskiej,
Szkołami Podstawowymi nr 93, 12 oraz 5.