Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 6 SMOKI

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:

POLSKA- NASZA OJCZYZNA

  • Rozwijanie poczucia przynależności narodowej wprowadzenie nazw symboli narodowych
  • Wprowadzenie nazw symboli narodowych: godło, flaga
  • Zapoznanie z mapą Polski, odszukanie naszego miasta, stolicy Polski
  • Słuchanie hymnu polskiego i wspólne śpiewanie z nauczycielką
  • Poznanie legend dotyczących historii państwa Polskiego
  • Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litera T,t
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 5

 

ZIMNO, CORAZ ZIMNIEJ. JAK ZWIERZĘTA PRZYGOTOWUJĄ SIĘ DO ZIMY?

  • Utrwalenie informacji o zwierzętach zasypiających na zimę, gromadzących zapasy na zimę, poszerzanie słownika czynnego dzieci
  • Rozpoznawanie i nazywanie ptaków pozostających w Polsce oraz przylatujących do nas na zimę
  • Rozwijanie poczucia odpowiedzialności  i empatii w stosunku do zwierząt
  • Przygotowanie do czytania przez doskonalenie słuchu fonematycznego – doskonalenie umiejętności analizy i syntezy głoskowej wyrazów
  • Zapoznaniez literą „D”, „d” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „D”, „d”
  • Zapoznanie z wyglądem zapisu cyfrowego liczby 0, pokaz zapisu cyfrowego liczby 0, ćwiczenia utrwalające

 

FIGLE I PSOTY PANA LISTOPADA

  • Bogacenie zakresu wiadomości dzieci, dotyczącego zjawisk atmosferycznych, które występują późną jesienią  
  • Doskonalenie umiejętności dbania o własne zdrowie
  • Poznanie obiegu wody w przyrodzie
  • Zdobywanie  wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka
  • Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary
  • Układanie historyjek obrazkowych kilkuelementowych z zachowaniem chronologii wydarzeń
  • Wdrażanie do wypowiadania się  pełnymi zdaniami, samodzielnego formułowania wniosków
  • Poznanie pracy listonosza-droga listu
  • Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litera K,k
  • Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 6

MOJE HOBBY

  • Rozwijanie umiejętności swobodnego wypowiadania się na określony temat, rozumienie pojęcia wyobraźnia
  • Doskonalenie umiejętności posługiwania się kilkoma kolorami farb, rozwijanie sprawności manualnej, pomysłowości i inwencji twórczej;
  • Poszerzanie słownictwa czynnego dzieci
  • Wyrabianie umiejętności poprawnego formułowania wypowiedzi, stosowania spójników i przyimków.
  • Zapoznaniez literą „L”, „l” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „L”, „l”
  • Rozwijanie umiejętności matematycznych w zakresie przeliczania, porównywania liczebności zbiorów, dodawania i odejmowania na konkretach i zbiorach zastępczych, kodowania i dekodowania informacji, wyznaczania kierunków w przestrzeni i na kartce; rozwijanie myślenia operacyjnego podczas ustalania stałości elementów w zbiorze, wprowadzenie znaków <, >, =; posługiwanie się poznanymi cyframi i znakami do kodowania informacji

 

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:

IDZIE JESIEŃ PRZEZ OGRÓD I SAD

• Doskonalenie umiejętności rozpoznawania i nazywania drzew owocowych oraz owoców  i warzyw

•  Uświadomienie znaczenia spożywania warzyw i owoców dla zdrowia

•  Wyodrębnienie i nazywanie elementów budowy roślin oraz wskazania części jadalnych

•  Doskonalenie umiejętności przeliczania liczebnikami głównymi i porządkowymi

•  Rozwijanie spostrzegawczości i logicznego myślenia

• Przeliczanie w dostępnym zakresie

•  Zapoznanie z literą „O”, „o” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „O”, „o”

•  Zapoznanie z wyglądem zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, pokaz zapisu cyfrowego liczby 1 i 2, ćwiczenia utrwalające

JESIENNY LAS

• Zwracanie uwagi na zmiany zachodzące w przyrodzie jesienią

• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie

• Utrwalanie wiadomości na temat zwyczajów zwierząt przygotowujących się do zimy

• Wzbogacanie wiedzy na temat zwierząt żyjących w lesie

• Wdrażanie do uważnego słuchania i udzielanie odpowiedzi na pytania dotyczące treści utworu

• Wzbogacanie wiedzy przyrodniczej dotyczącej zimowych mieszkań zwierząt. Wzbogacanie słownika

• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litera A,a

• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 3

SKĄD MAMY TE PRODUKTY?

• Zapoznanie z pracą osób wykonujących wybrane zawody ( rolnik, mleczarz)

• Rozwijanie wrażliwości dotykowej, czuciowej i słuchowej

• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat

• Zapoznanie z  figurą geometryczną – prostokąt i odszukiwanie go wśród innych figur

• Zapoznanie z etapami produkcji chleba i papieru

• Zapoznanie z literą „M”, „m” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „M”, „m”

JESIEŃ W PARKU

• Dostrzeganie zmian zachodzących w przyrodzie jesienią – zmiana koloru i opadanie liści

• Rozpoznawanie, nazywanie i posługiwanie się nazwami drzew: dąb, kasztanowiec, jarzębina

• Doskonalenie spostrzegawczości wzrokowej. Posługiwanie się określeniami dotyczącymi kształtu

• Uważne słuchanie utworu i udzielanie- odpowiedzi na pytania dotyczące jego treści

• Doskonalenie umiejętności rysowania po śladzie- krótkich, pionowych i poziomych linii

• Doskonalenie sprawności manualnej- i koordynacji wzrokowo-ruchowej. Wdrażanie do prawidłowego trzymania kredki

• Budowanie wypowiedzi poprawnej gramatycznie

• Budzenie zainteresowania literami, rozwijanie słuchu fonematycznego- wprowadzenie graficznego obrazu litery E, e

• Odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 4

JESIENNE EKSPERYMENTY

• Wzbogacenie wiedzy na temat zjawisk atmosferycznych i pogodowych dostrzeganie ich pozytywnych i negatywnych konsekwencji

• Poszerzenie wiadomości na temat roli wiatru w przyrodzie i sposobów jego wykorzystania przez człowieka

• Kształtowanie postaw proekologicznych związanych z oszczędzaniem  i racjonalnym gospodarowaniem zasobami wody

• Doskonalenie umiejętności dostrzegania związków przyczynowo-skutkowych podczas wykonywania doświadczeń przyrodniczych

• Porównywanie liczebności zbiorów przez przeliczanie i grupowanie w pary

• Zapoznaniez literą „I”, „i” małą i wielką drukowaną i pisaną, rozwijanie słuchu fonematycznego, ćwiczenia utrwalające literę „I”, „i”

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2024:

RAZEM W GRUPIE

  • Rozwijanie umiejętności zgodnego współżycia w grupie – „Kodeks przedszkolaka” ustalenie zasad obowiązujących w naszej grupie i przestrzeganie go
  • Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania z innymi dziećmi w zabawach i prostych sytuacjach zadaniowych
  • Kształtowanie umiejętności słuchania i kulturalnego prowadzenia rozmowy, uświadomienie roli właściwego zachowania się w różnych sytuacjach
  • Kształtowanie orientacji w schemacie ciała w odniesieniu do siebie: różnicowanie pojęć lewa, prawa
  • Utrwalenie zasad bezpiecznej zabawy w Sali i ogrodzie w ogrodzie przedszkolnym
  • Uczenie nawiązywania bliskiego, serdecznego kontaktu z innymi osobami-rówieśnikami i    pracownikami przedszkola

WSPOMNIENIA Z WAKACJI

• Umożliwienie dzieciom spontanicznej aktywności ruchowej i werbalnej w trakcie zabaw dydaktyczno-wychowawczych

• Wdrażanie do uważnego słuchania tekstów literackich i wypowiadania się na ich temat

• Wdrażanie do swobodnego wypowiadania się na temat wakacji; zapoznanie z cechami charakterystycznymi dla lata

• Zapoznanie z mapą Polski, kształtowanie umiejętności rozpoznawania charakterystycznych elementów dla krajobrazów górskiego i nadmorskiego

• Wyrażenie przeżyć wakacyjnych w zabawach plastycznych

• Gromadzenie pamiątek z wakacji – utworzenie kącika wakacyjnego

 

MOJA DROGA DO PRZEDSZKOLA

• Zapoznanie dzieci z zasadami bezpiecznego uczestnictwa w ruchu drogowym i pieszym

• Kształtowanie nawyków służących zachowaniu bezpieczeństwa podczas pobytu w przedszkolu, na ogrodzie, na spacerze

• Poznanie adresu zamieszkania i imion rodziców

• Wskazywanie i podawanie nazw figur geometrycznych

• Zapoznanie dzieci z pracą Policjanta

• Doskonalenie umiejętności wypowiadania się na dany temat

 

PRZYSZŁA DO NAS PANI JESIEŃ

• Pogłębienie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią

• Wdrażanie do poszanowania przyrody i wrażliwości na jej piękno

• Zapoznanie z gatunkami drzew rosnących w Polsce i ich owocami

• Poznanie darów jesieni

• Kształtowanie umiejętności sprawnego przeliczania w zakresie możliwości dzieci

• Kształtowanie umiejętności klasyfikowania wg jednej cechy