Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 2 SMERFY

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:

1. Polak mały

  • poszerzanie wiedzy na temat Polski, rodzinnego miasta
  • wskazywanie kolorów flagi oraz ich układu
  • opisywanie wyglądu godła Polski
  • zapoznanie z symbolem narodowym: flagą Polski
  • kształtowanie polskiej tożsamości
  • rozpoznawanie melodii hymnu państwowego

 

 

2. Listopad może być pogodny

  • wzbogacanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
  • zapoznanie z wybranymi zjawiskami pogodowymi;
  • wdrażanie do odczytywania symboli
  • uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • zapoznanie ze sposobami przetwarzania warzyw i owoców
  • poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów wybranych gatunków zwierząt

 

3. Kogo można spotkać w lesie?

  • poszerzanie słownictwa i pogłębianie wiedzy o otoczeniu przyrodniczym;
  • kształtowanie zainteresowania środowiskiem naturalnym i zwierzętami;
  • stwarzanie okazji do rozwijania umiejętności matematycznych;
  • pobudzanie wrażliwości muzycznej
  • zachęcanie do współdziałania w parze i zespole.

 

4. Zdrowie mieć – to ważne jest!

  • wdrażanie do przestrzegania zasad higieny;
  • wyjaśnianie znaczenia zabiegów higienicznych
  • zachęcanie do sięgania po nowe produkty żywnościowe
  • niwelowanie obaw przed wizytą w przychodni
  • wyrabianie nawyków higienicznych
  • kształtowanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:

1. Liście, listki i igiełki

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania zjawisk przyrodniczych i ich powtarzalności;
  • Stwarzanie warunków do swobodnej ekspresji ruchowej;
  • Poszerzanie wiedzy o wybranych gatunkach drzew i ich owocach;
  • Kształtowanie umiejętności segregowania elementów;
  • Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
  • Zabawy muzyczne o tematyce jesiennej do utworów muzyki klasycznej.

2. Na tropie jesieni

  • Utrwalanie nazw kolorów;
  • Poznawanie wybranych darów i oznak jesieni;
  • Stwarzanie warunków do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nastaniem nowej pory roku;
  • Zabawy ruchowe do piosenki „Wiewióreczka”;
  • Zachęcanie do odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi;
  • Udział w zabawach integracyjnych.

3. Jesień w sadzie

  • Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
  • Poznawanie i używanie określenia tyle samo;
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
  • Poznawanie i utrwalanie nazw owoców oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących owoców.

4. Dary ogrodu

  • Segregowanie owoców i warzyw do koszyków, określanie które z nich należą do jakiej grupy.
  • Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
  • Poznawanie i utrwalanie nazw warzyw oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
  • Rozwiązywanie zagadek o warzywach.
  • Przeliczanie warzyw i porównywanie liczby warzyw w koszykach.
  • Rozmowa o zapasach na zimę z owoców i warzyw.