GRUPA 2 SMERFY
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:
1. Polak mały
- poszerzanie wiedzy na temat Polski, rodzinnego miasta
- wskazywanie kolorów flagi oraz ich układu
- opisywanie wyglądu godła Polski
- zapoznanie z symbolem narodowym: flagą Polski
- kształtowanie polskiej tożsamości
- rozpoznawanie melodii hymnu państwowego
2. Listopad może być pogodny
- wzbogacanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
- zapoznanie z wybranymi zjawiskami pogodowymi;
- wdrażanie do odczytywania symboli
- uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
- zapoznanie ze sposobami przetwarzania warzyw i owoców
- poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów wybranych gatunków zwierząt
3. Kogo można spotkać w lesie?
- poszerzanie słownictwa i pogłębianie wiedzy o otoczeniu przyrodniczym;
- kształtowanie zainteresowania środowiskiem naturalnym i zwierzętami;
- stwarzanie okazji do rozwijania umiejętności matematycznych;
- pobudzanie wrażliwości muzycznej
- zachęcanie do współdziałania w parze i zespole.
4. Zdrowie mieć – to ważne jest!
- wdrażanie do przestrzegania zasad higieny;
- wyjaśnianie znaczenia zabiegów higienicznych
- zachęcanie do sięgania po nowe produkty żywnościowe
- niwelowanie obaw przed wizytą w przychodni
- wyrabianie nawyków higienicznych
- kształtowanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:
1. Liście, listki i igiełki
- Kształtowanie umiejętności dostrzegania zjawisk przyrodniczych i ich powtarzalności;
- Stwarzanie warunków do swobodnej ekspresji ruchowej;
- Poszerzanie wiedzy o wybranych gatunkach drzew i ich owocach;
- Kształtowanie umiejętności segregowania elementów;
- Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
- Zabawy muzyczne o tematyce jesiennej do utworów muzyki klasycznej.
2. Na tropie jesieni
- Utrwalanie nazw kolorów;
- Poznawanie wybranych darów i oznak jesieni;
- Stwarzanie warunków do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nastaniem nowej pory roku;
- Zabawy ruchowe do piosenki „Wiewióreczka”;
- Zachęcanie do odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi;
- Udział w zabawach integracyjnych.
3. Jesień w sadzie
- Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
- Poznawanie i używanie określenia tyle samo;
- Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
- Poznawanie i utrwalanie nazw owoców oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
- Rozwiązywanie zagadek dotyczących owoców.
4. Dary ogrodu
- Segregowanie owoców i warzyw do koszyków, określanie które z nich należą do jakiej grupy.
- Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
- Poznawanie i utrwalanie nazw warzyw oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
- Rozwiązywanie zagadek o warzywach.
- Przeliczanie warzyw i porównywanie liczby warzyw w koszykach.
- Rozmowa o zapasach na zimę z owoców i warzyw.