Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 1 KRASNALE

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:

1.    POLSKA MOJA OJCZYZNA.

  • Poznaje i utrwala nazwę naszego kraju – Polska.
  • Poznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn Polski.
  • Słucha legendy o Lechu, Czechu i Rusie, odpowiada na pytania dotyczące tekstu.
  • Doskonali sprawność manualną tworząc pracę plastyczną.

2.   JEST  CHŁODNO  I  DESZCZOWO.

  • Dostrzega zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni, posługuje się nazwami: wiatr, deszcz, burza, kałuże, błoto.
  • Wie, co chroni przed deszczem.
  • Rysuje drobne kreski na całej powierzchni kartki.
  • Dobiera w pary elementy w tym samym kolorze, różniące się wielkością.
  • Uczestniczy w ćwiczeniach rytmicznych.

 

3.    PRZYGOTOWANIA  ZWIERZĄT  DO  ZIMY.

  • Zna nazwy, wygląd oraz zwyczaje: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia.
  • Rozumie określenia: zimowy sen zwierząt, dziupla, gawra, kopczyk z liści.
  • Buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi na określony temat.
  • Grupuje okazy przyrodnicze według rodzajów.
  • Doskonali liczenie w zakresie 3.
  • Zna, śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę „Jeżyk kolce ma”.
  • Doskonali sprawność manualną tworząc pracę plastyczną przestrzenną „Jeż”

4.    JESIENNE ZABAWY: DZIEŃ MISIA, ANDRZEJKI.

  • Wskazuje i nazywa części ciała.
  • Określa położenie przedmiotów: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.
  • Układa obrazek z elementów, tworzy pracę plastyczną „Miś”.
  • Nabywa płynności ruchów podczas proponowanych zabaw tanecznych.
  • Rozwija kreatywność i twórczość podczas zabaw z rówieśnikami.

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:

Idzie jesień przez sad – jesienne owoce.

- Rozumie określenie owoce, część, całość.

- Rozumie znaczenie jedzenia owoców dla zdrowia.

- Grupuje owoce według rodzajów.

- Rozumie określenie para.

- Liczy w dostępnym zakresie i określa liczbę elementów liczebnikiem 1,2.

 

Idzie jesień przez ogród – poznajemy warzywa.

- Rozpoznaje i nazywa popularne warzywa, określa ich kolory i kształty.

- Doskonali zmysł dotyku i węchu.

- Uważnie słucha tekstów literackich.

- Układa w szeregu elementy według wzoru.

- Tworzy rytmiczne układy według wzoru.

- Doskonali sprawność manualną podczas wykonywania prac plastycznych.

 

Dary jesieni.

- Rozpoznaje i nazywa kasztany, żołędzie, korale jarzębiny.

- Zna drzewa rosnące w najbliższym otoczeniu: dąb, kasztanowiec, jarzębina.

- Rozumie określenia: pień, gałęzie, liście.

- Dostrzega różnice w kształcie liści.

- Grupuje dary jesieni według rodzajów.

- Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru: „Kolorowe listki”, „Lecą na głowę”

- Rozumie określenia pomiędzy, obok.

 

Grzybek tu, grzybek tam.

- Posługuje się nazwami grzybów: borowik, muchomor, kurka.

- Wie, że muchomor jest grzybem trującym.

- Zna budowę grzyba: nóżka, kapelusz.

- Swobodnie posługuje się farbami i pędzlem.