GRUPA 1 KRASNALE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2025:
Jesienne dary
- rozpoznawanie i nazywanie darów jesieni (kasztany, szyszki, orzechy)
- grupowanie darów jesieni według rodzaju
- rozwijanie umiejętności matematycznych ( liczenia i określania położenia w przestrzeni)
- śpiewanie piosenek z dziecięcego repertuaru
- doskonalenie sprawności ruchowej podczas zabaw i ćwiczeń ruchowych
- doskonalenie sprawności manualnych podczas wykonywania prac plastycznych
Krążą listy i przesyłki
- poszerzanie wiedzy na temat sposobów przesyłania wiadomości i paczek
- zdobywanie wiedzy na temat wysyłania listów i drogi od nadawcy do adresata
- kształtowanie umiejętności społecznych i komunikacyjnych
- ćwiczenie umiejętności wypowiadania się na określony temat
- rozwijanie twórczej ekspresji plastycznej
- stwarzanie okazji do zgodnego współdziałania w zabawach
- uczenie cierpliwego oczekiwania na swoją kolej
Idzie jesień przez sad i ogród – jesienne owoce i warzywa
- rozpoznawanie i nazywanie popularnych owoców i warzyw, określanie ich kolorów i kształtów
- poszerzenie wiedzy na temat owoców i warzyw
- uświadamianie roli i znaczenia owoców i warzyw w zdrowej diecie
- rozwijanie umiejętności matematycznych (liczenia, układanie w szeregu elementów według wzoru, tworzenie rytmicznych układów według wzoru)
- rozwijanie sprawności fizycznej poprzez zabawy ruchowe w sali i w ogrodzie
- doskonalenie zmysłu dotyku i węchu
Idzie jesień przez park i las
- rozbudzanie zainteresowania i poszerzenie wiedzy o zmianach zachodzących w przyrodzie jesienią
- wzbogacenie wiedzy na temat grzybów: poznawanie nazw wybranych grzybów, ich budowy i to, że występują grzyby jadalne i trujące
- rozpoznawanie drzew rosnących w najbliższym otoczeniu: (m.in. dąb, kasztanowiec, orzechowiec)
- określenie części drzewa: pień, gałęzie, liście
- dostrzeganie różnic w kształcie liści
- stwarzanie okazji do ekspresji muzyczno- ruchowej
- kształtowanie umiejętności odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
- rozwijanie koordynacji wzrokowo- słuchowo- ruchowej poprzez zabawy w sali i w ogrodzie przedszkolnym
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025:
- BEZPIECZNE PRZEDSZKOLE
- Zapoznanie się dzieci w obrębie grupy, a także z nauczycielem, salą
- Zapoznanie z zasadami bezpieczeństwa w sali i na zewnątrz
- Poznanie pomieszczeń przedszkolnych i ich funkcji
- Wzbudzanie zaufania do nauczyciela i innych dzieci
- Zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu, wspólne tworzenie kodeksu grupy oraz stanie na straży przestrzegania ustalonych zasad.
- Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam
- OTO JA, A TO MOJA GRUPA
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi i współpracy z nauczycielem
- Rozwijanie umiejętności samoobsługowych
- Kształtowanie świadomości własnego „ja” oraz orientacji przestrzennej
- Nazywanie części ciała podczas zabaw muzyczno- ruchowych
- Wspomaganie dzieci w dobrym funkcjonowaniu społecznym i w budowaniu dobrego samopoczucia
- Zapewnienie dzieciom poczucia bezpieczeństwa w grupie i w przedszkolu
3. DROGA DO PRZEDSZKOLA
- Poznanie podstawowych zasad poruszania się pieszego, wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na drodze
- Wdrażanie do zachowania bezpieczeństwa na placu zabaw, kształtowanie cierpliwości i umiejętności czekania na swoją kolej
- Wdrażanie zasad bezpiecznego kontaktu ze zwierzętami
- Uwrażliwienie dzieci na zachowanie ostrożności w kontaktach z nieznajomymi
- Zapoznanie dzieci z numerami alarmowymi
4. W ŚWIECIE EMOCJI I UCZUĆ
- Rozpoznawanie podstawowych emocji takich jak radość czy złość
- Rozwijanie percepcji wzrokowej i słuchowej
- Wdrażanie się do wypowiadania się na określony temat
- Uczestnictwo w aktywnościach ruchowych przy muzyce
- Kształtowanie umiejętności odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych
- Kształtowanie nawyków higienicznych