Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 2 SMERFY

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA STYCZEŃ 2025:

1. Tak mija nam czas

  • poznawanie sposobów witania Nowego Roku
  • poznawanie funkcji zegara i jego budowy
  • naśladowanie ruchem wahadła
  • rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • poznawanie symboli dnia i nocy i układanie ich według schematu
  • stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej
  • zaznajamianie z nazwami dni tygodnia

 

2. Święto Babci i Dziadziusia

  • wzmacnianie więzi rodzinnych
  • wspólne śpiewanie piosenek o babci i dziadku
  • udział w uroczystościach organizowanych w przedszkolu
  • zachęcanie do wypowiedzi na temat swoich babć i dziadków, podawanie imion dziadków
  • doskonalenie spostrzegawczości

 

 

3. Sportowcy lubią śnieg i lód

  • rozbudzanie zainteresowania wybranymi dyscyplinami sportów zimowych
  • promowanie zdrowego i aktywnego stylu życia zimą
  • poznanie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas zimowych zabaw
  • aktywizowanie myślenia logicznego
  • rozpoznawanie i nazywanie figur geometrycznych i kolorów
  • poszerzanie słownika czynnego
  • wydłużanie czasu koncentracji uwagi

 

4. Na tropie zimy

  • stwarzanie okazji do obserwowania i wskazywania zmian zachodzących zimą w przyrodzie
  • zachęcanie do odpowiadania na pytania
  • ćwiczenia spostrzegawczości i koncentracji uwagi
  • doskonalenie umiejętności przeliczania
  • doskonalenie umiejętności stosowania nazw liczebników głównych i porządkowych
  • poszerzanie słownika czynnego

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA GRUDZIEŃ 2024:

1. Przyjdź do nas Mikołaju

  • rozwijanie kompetencji muzycznych;
  • doskonalenie poczucia rytmu; stwarzanie okazji do swobodnej ekspresji ruchowej
  • kształtowanie umiejętności formułowania zdań złożonych;
  • stymulowanie zmysłów: wzroku, słuchu i węchu
  • dostrzeganie potrzeb innych;
  • rozwijanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego;
  • ćwiczenie motoryki małej

 

2. Nadchodzi zima

  • Zapoznanie dzieci z wyglądem ptaków, ich nazwami.
  • Rozwijanie opiekuńczego stosunku do zwierząt.
  • Obserwowanie zmian zachodzących w przyrodzie zimą
  • Śpiewanie i interpretacja ruchowa do piosenek o tematyce zimowej i świątecznej
  • Wspólne dzielenie wyrazów na sylaby.

 

 

3. Grudniowy czas, świąteczny czas

  • zachęcanie do zgodnej pracy w grupach;
  • stwarzanie okazji do swobodnych wypowiedzi i wyrażania swoich opinii;
  • poszerzanie wiedzy na temat Świąt;
  • zaznajomienie z tradycjami i obrzędami świątecznymi;
  • kształtowanie kompetencji matematycznych: liczenia, mierzenia, porównywania liczebności zbiorów oraz długości

 

4. Święta tuż tuż

  • wypowiadanie się na temat opowiadań i wierszy o tematyce świątecznej.
  • ćwiczenia klasyfikacyjne z pomocą bombek, segregowanie, porównywanie liczby
  • zabawy integracyjne o tematyce świątecznej
  • wdrażanie do uważnego słuchania;

 

5. Co nam przyniesie Nowy Rok?

  • wdrożenie dzieci do dłuższych wypowiedzi na temat własnych doświadczeń
  • opisywanie charakterystycznych cech danej pory roku
  • poznanie czym jest kalendarz i do czego służy

dostrzeganie różnic i podobieństw w kalendarzach

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:

1. Polak mały

  • poszerzanie wiedzy na temat Polski, rodzinnego miasta
  • wskazywanie kolorów flagi oraz ich układu
  • opisywanie wyglądu godła Polski
  • zapoznanie z symbolem narodowym: flagą Polski
  • kształtowanie polskiej tożsamości
  • rozpoznawanie melodii hymnu państwowego

 

 

2. Listopad może być pogodny

  • wzbogacanie wiedzy na temat zmian zachodzących w przyrodzie jesienią;
  • zapoznanie z wybranymi zjawiskami pogodowymi;
  • wdrażanie do odczytywania symboli
  • uświadamianie konieczności dostosowania ubioru do warunków atmosferycznych
  • zapoznanie ze sposobami przetwarzania warzyw i owoców
  • poszerzanie wiedzy na temat zwyczajów wybranych gatunków zwierząt

 

3. Kogo można spotkać w lesie?

  • poszerzanie słownictwa i pogłębianie wiedzy o otoczeniu przyrodniczym;
  • kształtowanie zainteresowania środowiskiem naturalnym i zwierzętami;
  • stwarzanie okazji do rozwijania umiejętności matematycznych;
  • pobudzanie wrażliwości muzycznej
  • zachęcanie do współdziałania w parze i zespole.

 

4. Zdrowie mieć – to ważne jest!

  • wdrażanie do przestrzegania zasad higieny;
  • wyjaśnianie znaczenia zabiegów higienicznych
  • zachęcanie do sięgania po nowe produkty żywnościowe
  • niwelowanie obaw przed wizytą w przychodni
  • wyrabianie nawyków higienicznych
  • kształtowanie umiejętności myślenia przyczynowo-skutkowego

 

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:

1. Liście, listki i igiełki

  • Kształtowanie umiejętności dostrzegania zjawisk przyrodniczych i ich powtarzalności;
  • Stwarzanie warunków do swobodnej ekspresji ruchowej;
  • Poszerzanie wiedzy o wybranych gatunkach drzew i ich owocach;
  • Kształtowanie umiejętności segregowania elementów;
  • Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
  • Zabawy muzyczne o tematyce jesiennej do utworów muzyki klasycznej.

2. Na tropie jesieni

  • Utrwalanie nazw kolorów;
  • Poznawanie wybranych darów i oznak jesieni;
  • Stwarzanie warunków do obserwowania zmian zachodzących w przyrodzie wraz z nastaniem nowej pory roku;
  • Zabawy ruchowe do piosenki „Wiewióreczka”;
  • Zachęcanie do odpowiadania na pytania i budowania wypowiedzi;
  • Udział w zabawach integracyjnych.

3. Jesień w sadzie

  • Rozpoznawanie drzew owocowych po owocach; wyjaśnienie znaczenia słowa sad.
  • Poznawanie i używanie określenia tyle samo;
  • Rozwijanie umiejętności stosowania liczebników porządkowych;
  • Poznawanie i utrwalanie nazw owoców oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
  • Rozwiązywanie zagadek dotyczących owoców.

4. Dary ogrodu

  • Segregowanie owoców i warzyw do koszyków, określanie które z nich należą do jakiej grupy.
  • Rozwijanie umiejętności odwzorowania prostych szeregów rytmicznych;
  • Poznawanie i utrwalanie nazw warzyw oraz próba dzielenia nazw na sylaby;
  • Rozwiązywanie zagadek o warzywach.
  • Przeliczanie warzyw i porównywanie liczby warzyw w koszykach.
  • Rozmowa o zapasach na zimę z owoców i warzyw.