Samorządowe Przedszkole nr 77

GRUPA 2 SMERFY

ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA WRZESIEŃ 2025:

Jestem przedszkolakiem

  • Rozwijanie zainteresowania nowym otoczeniem przedszkolnej sali oraz najbliższego otoczenia.
  • Poznanie zasad bezpiecznej zabawy w sali i ogrodzie przedszkolnym.
  • Wdrażanie do odkładania zabawek na wyznaczone miejsca w sali i ogrodzie.
  • Poznanie znaczków indywidualnych i wdrażanie do rozpoznawania ich w sali, łazience i w szatni.
  • Uświadamianie w jaki sposób znaczki pomagają zachować porządek w przedszkolu.
  • Wdrażanie do słuchania nauczyciela i reagowania na polecenia.
  • Dopasowywanie znaczków do „pary”.
  • Wdrażanie do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem z całą grupą.

Nasze bezpieczeństwo na co dzień

  • Zapoznanie z zasadami panującymi w przedszkolu.
  • Wspólne tworzenie kodeksu grupy oraz stanie na straży przestrzegania ustalonych zasad.
  • Wyrabianie nawyku używania słów: dzień dobry, do widzenia, proszę, dziękuję, przepraszam.
  • Motywowanie do przestrzegania zasady zgodnej zabawy wspólnymi zabawkami.
  • Kształtowanie poczucia rytmu, wyobraźni muzycznej i ekspresji ruchowej poprzez zachęcanie dzieci do uczestnictwa w zabawach ze śpiewem.
  • Zapoznanie z zasadami bezpiecznej zabawy w ogrodzie.

Bawimy się razem

  • Wdrażanie do używania zwrotów grzecznościowych.
  • Świętowanie „Dnia kropki” oraz „Dnia przedszkolaka”.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
  • Integrowanie grupy poprzez wspólne zabawy ze śpiewem i chustą animacyjną.
  • Rozwijanie umiejętności posługiwania się farbą, pędzlem i klejem.
  • Rozwijanie sprawności manualnej poprzez uczestnictwo w zabawach plastycznych.

Jak dbam o siebie

  • Rozwijanie samodzielności oraz samoobsługi podczas codziennych czynności higienicznych.
  • Wdrażanie do przestrzegania zasad bezpiecznego poruszania się podczas korzystania z łazienki oraz wyjść do ogrodu przedszkolnego.
  • Rozpoznawanie zabawek przez dotyk.
  • Rozwijanie umiejętności słuchania tekstów literackich.
  • Ilustrowanie ruchem treści prostych wierszyków i zabaw paluszkowych.
  • Nabywanie umiejętności skupiania uwagi na zajęciach.