GRUPA 1 KRASNALE
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA LISTOPAD 2024:
1. POLSKA MOJA OJCZYZNA.
- Poznaje i utrwala nazwę naszego kraju – Polska.
- Poznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn Polski.
- Słucha legendy o Lechu, Czechu i Rusie, odpowiada na pytania dotyczące tekstu.
- Doskonali sprawność manualną tworząc pracę plastyczną.
2. JEST CHŁODNO I DESZCZOWO.
- Dostrzega zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla późnej jesieni, posługuje się nazwami: wiatr, deszcz, burza, kałuże, błoto.
- Wie, co chroni przed deszczem.
- Rysuje drobne kreski na całej powierzchni kartki.
- Dobiera w pary elementy w tym samym kolorze, różniące się wielkością.
- Uczestniczy w ćwiczeniach rytmicznych.
3. PRZYGOTOWANIA ZWIERZĄT DO ZIMY.
- Zna nazwy, wygląd oraz zwyczaje: wiewiórki, jeża, niedźwiedzia.
- Rozumie określenia: zimowy sen zwierząt, dziupla, gawra, kopczyk z liści.
- Buduje proste i zrozumiałe wypowiedzi na określony temat.
- Grupuje okazy przyrodnicze według rodzajów.
- Doskonali liczenie w zakresie 3.
- Zna, śpiewa i ilustruje ruchem piosenkę „Jeżyk kolce ma”.
- Doskonali sprawność manualną tworząc pracę plastyczną przestrzenną „Jeż”
4. JESIENNE ZABAWY: DZIEŃ MISIA, ANDRZEJKI.
- Wskazuje i nazywa części ciała.
- Określa położenie przedmiotów: na, pod, przed, za, wysoko, nisko.
- Układa obrazek z elementów, tworzy pracę plastyczną „Miś”.
- Nabywa płynności ruchów podczas proponowanych zabaw tanecznych.
- Rozwija kreatywność i twórczość podczas zabaw z rówieśnikami.
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO - WYCHOWAWCZE NA PAŹDZIERNIK 2024:
Idzie jesień przez sad – jesienne owoce.
- Rozumie określenie owoce, część, całość.
- Rozumie znaczenie jedzenia owoców dla zdrowia.
- Grupuje owoce według rodzajów.
- Rozumie określenie para.
- Liczy w dostępnym zakresie i określa liczbę elementów liczebnikiem 1,2.
Idzie jesień przez ogród – poznajemy warzywa.
- Rozpoznaje i nazywa popularne warzywa, określa ich kolory i kształty.
- Doskonali zmysł dotyku i węchu.
- Uważnie słucha tekstów literackich.
- Układa w szeregu elementy według wzoru.
- Tworzy rytmiczne układy według wzoru.
- Doskonali sprawność manualną podczas wykonywania prac plastycznych.
Dary jesieni.
- Rozpoznaje i nazywa kasztany, żołędzie, korale jarzębiny.
- Zna drzewa rosnące w najbliższym otoczeniu: dąb, kasztanowiec, jarzębina.
- Rozumie określenia: pień, gałęzie, liście.
- Dostrzega różnice w kształcie liści.
- Grupuje dary jesieni według rodzajów.
- Śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru: „Kolorowe listki”, „Lecą na głowę”
- Rozumie określenia pomiędzy, obok.
Grzybek tu, grzybek tam.
- Posługuje się nazwami grzybów: borowik, muchomor, kurka.
- Wie, że muchomor jest grzybem trującym.
- Zna budowę grzyba: nóżka, kapelusz.
- Swobodnie posługuje się farbami i pędzlem.